Minä olen aloittanut helmeilyn helmikuussa 2009. Opiskelin itse netistä löytämien selitysten ja kuvien avulla. Tilasin ja tilaan helmiä netistä, samaten tarvikkeet tilasin silloin netin kautta.
Olen myös tutustuttanut monta kaveria + äitini koruilun maailmaan ja yksi ystävä innostui niin kovasti, että osti omat tarvikkeet. Muuten kaverit ovat olleet minun luonani, minun kanssani tekemässä ja maksaneet sitten materiaaleista mitä ovat käyttäneet.
Mulla on sellaisia kausia, että innostun tekemään koruja, mutta välillä saattaa olla puoli vuotta etten tee mitään. Nyt on taas innostus päällä, tein työkaverille työavaimiin koruavainnauhan ja pari rannekorua sekä korvikset. Lisää ideoita olisi, mutta työn ja kahden lapsen kanssa oma vapaa-aika on hieman kortilla
Olen nykyään päiväkodilla töissä pitkän kotonaolon jälkeen ja ajattelin, että jos veisin sellaisia koruja sinne, mitä en itse halua omistaa eikä ole tullut annettua ystäville lahjaksi, niin niistä voisi saada hieman lisää rahaa uusien helmien ostamiseen
Oletteko te myyneet itse tekemiänne koruja? Minkä verran laitatte niihin "tekopalkkaa" kun teette vain harrastuksena, ettekä ammatiksi?