Influenssarokotteet

Vanhempien terveys, hyvinvointi, ihmisuhteet ja seksi.
Alueen säännöt
Vanhempien hyvinvointi ja ihmissuhteet on palsta suhteiden, oman terveyden ja hyvinvoinnin ylläpitämiseen liittyville keskusteluille. Aihealueen ulkopuolinen keskustelu on kiellettyä. Aihealueen ulkopuoliset viestit poistetaan tai siirretään niille kuuluvaan paikkaan.

OHJEET

Tarkista ennen uuden ketjun aloittamista, onko aiheesta jo olemassa ketju tai kuuluuko aihe johonkin muuhun ketjuun.
Otsikoi viestisi mahdollisimman tarkasti ja selkeästi. Moderaattorit voivat tarkentaa otsikointia tarvittaessa.
Pysy viestiketjun aloittajan määrittelemässä aiheessa.

Influenssarokotteet

ViestiKirjoittaja Louhos » 17 Tammi 2012, 08:36

Oletko ottanut/ otitko nyt (sika)influenssarokotteen? Onko aina ollut tapanasi näin?

Miksi/ miksi et?
Uusperheen äiti. Biologiset lapset 3/04, 2/06, 8/10 sekä 3/12
Louhos
Admin
Admin

Re: Influenssarokotteet

ViestiKirjoittaja Louhos » 17 Tammi 2012, 08:41

Mä en ole ikinä ottanut - olen ollut raskaana tai en ja vaikka sitä on, kuinka suositeltu. Olen perusterve enkä ole töissä paikassa, jossa voisin taudin kantajana olla haitaksi muille tai jossa se todennäköisesti tarttuisi muhun. Näillä mennään. (Ja asiaan ei vaikuta se, että saisin sen esim. töissä ilmaiseksi tms. En vaan koe tarpeelliseksi em. syistä.)
Uusperheen äiti. Biologiset lapset 3/04, 2/06, 8/10 sekä 3/12
Louhos
Admin
Admin

ViestiKirjoittaja Rillamarilla » 17 Tammi 2012, 08:55

Meilläkin saisi/on vuosikaudet saanut töistä ilmaiseksi influenssarokotteen. En ole ikinä ottanut.

Sikainfluenssarokotteen otin silloin vuonna 2009 kun sitä suositeltiin raskaanaoleville. Pojatkin piikille vietiin. Nyt olen jälkiviisaana sitä mieltä että eipä olisi kannattanut (mutta onneksi meille ei kellekään tullut mitään sivuvaikutuksia niistä!) eikä tätä uutta sikaflunssaa vastaan meillä rokoteta ketään.
isoveikka 10/01, pikkuveikka 04/05 ja pikkusisko 06/10
Rillamarilla
Moderaattori
Moderaattori

ViestiKirjoittaja leppäkerttu » 17 Tammi 2012, 20:57

Isoäiti sai joka vuosi influenssan kun kävi ottamassa rokotteen ja kun taas ei käynyt niin ei saanut. :roll:

En ottanut edes ylioppilaskeväänä vaikka kaverit kävi ottaas. Sillon otettiin se sikapiikki kun sitä niin peloteltiin ja mekin kun reissaamme jonkin verran ulko- ja kotimaassa. Mut en nyt ota mitään piikkejä vaik oon raskaana.
Raha tulee rahan luokse...
Prinsessa 03/12
leppäkerttu

ViestiKirjoittaja wertyh » 14 Maalis 2012, 13:55

No itse olin raskaana molemmilla kerroilla kun mulle annettiin se rokote. Ihan sen takia otin kun oli ilmainen mulle enkä halunnu mitään influensaa itelle varsinkin kun olin raskaana.
Äippä sekä Esikoinen 02/10 ja Kuopus 11/11 + Kissamme Milli -09

Kuva

Kuva
wertyh

ViestiKirjoittaja heffner » 14 Maalis 2012, 15:21

Sillon 2009 loppuvuonna otin sikapiikin kun olin ihan alussa raskaana, se menikin kesken syystä tai toisesta...sen jälkeen en ole ottanut.

Syksyllä varmaan otan influessapiikin kun sen saan koulun kautta. Lapsille otetaan luultavimmin myös.
Hirrrween ihanaa elämää kera tehokaksikon 07&11 jajaja
heffner

Paluu Vanhempien hyvinvointi ja ihmissuhteet