Perheen parhaat reseptit

Parhaat reseptit ja keittiön kätevimmät niksit.
Alueen säännöt
Jaa täällä parhaat vinkkisi ja löydä uusia inspiraatioita omaan keittiöösi. Aihealueen ulkopuolinen keskustelu on kiellettyä. Aihealueen ulkopuoliset viestit poistetaan tai siirretään niille kuuluvaan paikkaan.

OHJEET

Tarkista ennen uuden ketjun aloittamista, onko aiheesta jo olemassa ketju tai kuuluuko aihe johonkin muuhun ketjuun.
Otsikoi viestisi mahdollisimman tarkasti ja selkeästi. Moderaattorit voivat tarkentaa otsikointia tarvittaessa.
Pysy viestiketjun aloittajan määrittelemässä aiheessa.

Perheen parhaat reseptit

ViestiKirjoittaja willow » 04 Joulu 2011, 17:15

Nyt auttakaa äitiä mäessä ja pankaa jakoon perheenne parhaat ja maistuvimmat reseptit: liha, kana, kasvis, keitot, laatikot, kastikkeet ym.. :jep: . Nyt kaivataan omaan repertuaariin uusia tuulia... :jep:
willow

Re: Perheen parhaat reseptit

ViestiKirjoittaja Louhos » 07 Joulu 2011, 23:26

Helppo ja nopea kasvissosekeitto

2 pss kasvissuikaleita ja vähän lisäksi peruna-sipulisekoituksesta
vettä sopivasti (ehkä litra)
kolmen juuston ruokakerma tai tavallista ruokakermaa ja reilu nokare sulatejuustoa
mausteita maun mukaan tai liemikuutio

Keitä vesi, kasvikset sekaan, hetki keittämistä mausteineen, soseutus esim. sauvasekoittimella, kermat mukaan, kiehautus ja nautiskelemaan hyvän leivän kera.

Ja kasviksina voi toki käyttää tuoreitakin, kunhan pidentää keittoaikaa tai pakasteistakin periaatteessa mitä vaan maun mukaan. Aina se hyvää on.
Uusperheen äiti. Biologiset lapset 3/04, 2/06, 8/10 sekä 3/12
Louhos
Admin
Admin

ViestiKirjoittaja leppis » 11 Tammi 2012, 16:31

mie kaipailen hyvän lasagnen ohjetta, ite kun on tullut tettyä vain tuota onko knorrin tms. valmis systeemiä ja eihän se ole oikeeta- jos jollain on selkeä hyvä resepti niin miel otan vastaan :nami:
tyttö 05/05 (pas)
tyttö 06/07 (pas)

poika 06/09
lisäksi toimimme sijaisperheenä yhdelle lapselle
leppis
Moderaattori
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Louhos » 11 Tammi 2012, 16:46

leppis: mä olen hyväsi havainnut lasagnelevyjen (olisko myllyn paras) paketin takana olevan ohjeen (jauhelihakastikkeella). Nam! Ja sitäkin voi muokata esim. mozzarellajuustoa käyttäen, mutta juju on musta se maukas kastike ja paljon porkkanaa lihan lisänä.
Uusperheen äiti. Biologiset lapset 3/04, 2/06, 8/10 sekä 3/12
Louhos
Admin
Admin

ViestiKirjoittaja Rillamarilla » 12 Tammi 2012, 14:54

Helppo ja nopea kanawokki:

Broilerin filesuikaleita
sipulia maun mukaan
wok-vihanneksia (oon käyttänyt Apetit Megamixiä ja piheillessä Coop Extran tai Rainbow:n)
nuudeleita
cashew-pähkinöitä

paistetaan broiskut ja sipulit, lisätään mikrossa sulatetut wok-vihannekset (voi laittaa jäisenäkin mutta sitten kestää pidempään valmistua)
keitetään nuudelit, valutetaan vesi pois ja lisätään wokkipannulle
lopuksi vielä cashew-pähkinöitä sekaan sopivasti
isoveikka 10/01, pikkuveikka 04/05 ja pikkusisko 06/10
Rillamarilla
Moderaattori
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Arla » 17 Tammi 2012, 21:54

leppis kirjoitti:mie kaipailen hyvän lasagnen ohjetta, ite kun on tullut tettyä vain tuota onko knorrin tms. valmis systeemiä ja eihän se ole oikeeta- jos jollain on selkeä hyvä resepti niin miel otan vastaan :nami:

Mun "laiskan naisen lasagne" on helppo tehdä ja hyvää :jep:

400 g jauhelihaa (tai tonnikalakin käy, yleensä pari purkkia tulee laitettua)
sipuli
mausteita (mitä nyt tykkää käyttää, yleensä laitan mustapippuria & yrttejä & valkosipulijauhetta)
800 g paseerattua tomaattia (+ purkkien huuhdevedet)
2 dl kermaa
200 g tuorejuustoa (maustettua, esim. valkosipuli, yrtti, aurinkokuivattutomaatti.. käy melkein mikä vaan, ehkä joku kylmäsavulohi ei, tai appelsiinikaan ei välttämättä.. :wink: )
n. 150-200 g juustoraastetta
n. paketillinen täysjyvälasagnelevyjä

Paista & mausta jauheliha ja silputtu sipuli, lisää paseerattu tomaatti, kuumenna kiehuvaksi. Lisää kerma & tuorejuusto, sekoita tasaiseksi. Lisää vielä juustoraaste, säästä osa pinnalle ripoteltavaksi. Keitä miedolla lämmöllä niin kauan että juusto on sulanut ja sekoittuu tasaisesti kastikkeeseen. Maista, mausta tarvittaessa, mä yleensä maustan jauhelihan sen verran vahvasti että siitä riittää makua kastikkeellekin.

Voideltuun vuokaan sitten kerroksittain ensin kastiketta, levyjä jne, viimeiseksi vielä kastiketta, pinnalle juustoraaste ja uunissa 175 astetta vajaa tunti. Avot!
Kuva Kuva Kuva
la 25.8.13
Arla
Admin
Admin

ViestiKirjoittaja leppis » 18 Tammi 2012, 22:55

Kiitos Arla, juuri tällaisestä ohjeesta minä pidän! Vaikuttaa herkulliselta :nami:
tyttö 05/05 (pas)
tyttö 06/07 (pas)

poika 06/09
lisäksi toimimme sijaisperheenä yhdelle lapselle
leppis
Moderaattori
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Sussu » 07 Kesä 2012, 14:23

Mä olen tehnyt myös samanlaisella reseptillä kuin Arla. Lapset joskus inhoaa niitä lasgnelevyjä mutta ne voi ihan hyvin pilkkoa vähän pienemmiksi paloiksi eikä ruoasta sitten kään tule makaroonilaatikkoa :jep:
Sussu

Paluu Ruoanlaitto ja leivonta