Joko oot hankkinut joululahjoja?

Juttua sieltä sun täältä, mistä vaan mitä mieleen juolahtaa eikä muihin paikkoihin sovi
Alueen säännöt
Ihan Pihalla on tajunnanvirtaa foorumin takahuoneessa. Tämä on paikka aiheille, jotka eivät muualle istu. Hassuttele, pohdi, keskustele ja jaa aivosolujesi kiemuraisimmat tuotokset. Aihealueen ulkopuolinen keskustelu on kiellettyä. Aihealueen ulkopuoliset viestit poistetaan tai siirretään niille kuuluvaan paikkaan.

OHJEET

Tarkista ennen uuden ketjun aloittamista, onko aiheesta jo olemassa ketju tai kuuluuko aihe johonkin muuhun ketjuun.
Otsikoi viestisi mahdollisimman tarkasti ja selkeästi. Moderaattorit voivat tarkentaa otsikointia tarvittaessa.
Pysy viestiketjun aloittajan määrittelemässä aiheessa.

Re: Joko oot hankkinut joululahjoja?

ViestiKirjoittaja Sani » 21 Syys 2011, 11:36

Jep, jo kesällä Porvoon vanhastakaupungista ihan ex tempore pari sopivaa lahjaa! Kerrankin noin ajoissa jotain! :papupapu:
Sani

ViestiKirjoittaja leppäkerttu » 24 Syys 2011, 18:33

leppäkerttu kirjoitti:Tänä vuonna jää kyllä lahjat ostamatta.

Joutuu vissii pyörtää puheet.... jos Allah suo lähdetään käymään Suomessa ni eihän sitä tyhjin käsin voi mennä. Mut ostamatta on siis edelleen.
Raha tulee rahan luokse...
Prinsessa 03/12
leppäkerttu

ViestiKirjoittaja Haney » 28 Syys 2011, 20:04

Mä olen ostanut Lelukaupan 70% alennusmyynnistä Iskelmä Karaoke Trivial Pursuitin mun siskolle ja sen miehelle, ne kun tykkää valtavasti peleistä ja karaokesta. Muuta en ole vielä löytänyt. Koruja ajattelin muutamia tehdä jouluun mennessä, saa nähdä meneekö niistä osa lahjoiksi. Ja jos menee, niin maltanko pitää niitä tallessa jouluun asti :grin:

Omille lapsille yritän olla ostamatta lahjoja, koska ne saa sukulaisilta niin paljon kaikkea lahjaksi. Harmi vaan kun tulee niin paljon hyviä ideoita mitä niille voisi ostaa :lol: Onneksi ainakin osa sukulaisista kysyy lahja-toiveita, niin voin kertoa ideoitani, jos lapsilla ei itsellään ole mitään toivetta.
poika 11/04 ja tyttö 07/07
Haney

ViestiKirjoittaja Silkeos » 02 Loka 2011, 23:48

Mä olen sitä mieltä, että jos lahjojen hankinta on vaarantaa laskujenmaksukyvyn, niin sitten täytyy tarkastella asioita uudesta näkökulmasta. :huh:

Teen lahjat enimmäkseen itse (kummilasteni vanhemmat arvostavat esim. persoonallisia ja yksityiskohtaisia neuleita), ja lähipiirin aikuisille annan ainoastaan eettisiä lahjoja (world vision jne.) Omat lapset saavat kumpikin kolme pakettia, that´s it.
Joulussa on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin paljon muutakin kuin lahjat. :heart:
Silkeos

ViestiKirjoittaja Koritsi » 03 Loka 2011, 10:53

Just viime viikolla olin lelukutsuilla, joilta ostin isommille lapsille omat pelit. Niin ja pari viikkoa sitten olin Tupperi kutsuilla, joilta ostin mun äidille joululahjan. Eli, jotain on jo hankittu. Me ei kyllä ite osteta lapsille kuin pari lahjaa jokaiselle. Niitä lahjoja tulee niin paljon muualtakin, että turha ostaa likaa tavaraa, joilla ei sitten kukaan jaksa tai muista leikkiä. Tai ite ostetaan leluja/pelejä ja sit yleensä tulee yks lelulahja vielä muualta ja loput vaatteina. Onneks osaavat arvostaa myös vaatelahjoja ja yleensäkin kaikkia lahjoja. :jep:
Neiti 2006, Poitsu 2008, Typsy 2010
Koritsi

ViestiKirjoittaja marshmallow » 03 Loka 2011, 17:40

Lasten ja kummilasten lahjat ostin jo kesällä alesta. Isovanhempien lahjat on myös jo mietittynä, mutta yhä hankkimatta. Puuttuu siis puolison lahja...
marshmallow

ViestiKirjoittaja Haney » 03 Loka 2011, 17:49

Mä löysin Suomalaisen Kirjakaupan alesta tosi hyvän lahjan mun pikkuveljelle (19v), jolle on aina vaikea keksiä lahjaa. Se rakastaa yli kaiken kissojaan, joita on kaksi kappaletta ja naureskelee niiden hauskoille tempuille. Ostin sille "Simonin kissa" -kirjan ja maksoin siitä vain vajaa 8euroa! :dance:
Myös yhden lasten leffan löysin sukulaistytölle joulu/synttärilahjaksi :hymy:
poika 11/04 ja tyttö 07/07
Haney

ViestiKirjoittaja Sannie » 05 Loka 2011, 17:29

En ole ostanut ainuttakaan joululahjaa. Pitäisi kyllä pian aloittaa... vihaan sitä, että kaiken muun kiireen keskellä tulee velvollisuus ja hätä ostaa lahjoja. Haluaisin löytää enemmän ajan kanssa ja ajatuksella ostettuja/tehtyjä lahjoja :hymy: .
Sannie -82
Mies -78

Yritystä 01/10 alkaen
Tutkimuksiin 08/11 (myoma, endo?)
Hystero- & laparoskopia 12/11
1. IUI 04/12 (-)
2. IUI 05/12 (+)
LA: 14.2.2013

~poika syntyi 12.2.2013 (3335g ja 51cm)~
Sannie

ViestiKirjoittaja Äippä85 » 17 Loka 2011, 00:41

Muutama on jo, monia vielä ostamatta. Kerkiäähän noita vielä :wink:
Pojankossi -03
Tytöntyllerö -07
Äippä85
Moderaattori
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Elizabeth » 01 Marras 2011, 22:06

Tänään ostin ekat kaksi lahjaa - molemmat omalle tytölle. Ja luulenpa, että tytön kohdalla nämä kaksi saavat riittää, ellen jotain vaatetta vielä osta. Tyttö on molemmilta puolilta ainut lastenlapsi, joten lahjojen määrä on muutenkin... riittävä. :roll: :grin:
ex-Barbarea
Tyttö 01/08 ja tyttö 06/12
Elizabeth

ViestiKirjoittaja uuniperuna » 06 Marras 2011, 02:08

on hankittu jo lokakuussa, lasten täytyy saada nauttia joulusta ja budjetti ei anna myöten hankkia kaikkia joulukuussa...
uuniperuna

ViestiKirjoittaja Vehnä » 08 Marras 2011, 16:04

En ole ostanut vielä yhtään lahjaa. Joka vuosi vannon, että hankin lahjat ajoissa vain huomatakseni, että viimetippaan se jäi kumminkin. En taida koskaan oppia... :jaa:
Vehnä

ViestiKirjoittaja Serafia » 25 Marras 2011, 19:25

En todellakaan ole hankkinut ainuttakaan lahjaa. Meillä on tapana rykästä kerralla, vaikka tiedän ettei se ehkä ole stressittömin tapa. :grin:
Tyttö 12/04
Poika 05/06
Tyttö 07/12
Serafia

Edellinen

Paluu Ihan pihalla