Mitä ruokaa teet, kun ajatus ei kulje?

Parhaat reseptit ja keittiön kätevimmät niksit.
Alueen säännöt
Jaa täällä parhaat vinkkisi ja löydä uusia inspiraatioita omaan keittiöösi. Aihealueen ulkopuolinen keskustelu on kiellettyä. Aihealueen ulkopuoliset viestit poistetaan tai siirretään niille kuuluvaan paikkaan.

OHJEET

Tarkista ennen uuden ketjun aloittamista, onko aiheesta jo olemassa ketju tai kuuluuko aihe johonkin muuhun ketjuun.
Otsikoi viestisi mahdollisimman tarkasti ja selkeästi. Moderaattorit voivat tarkentaa otsikointia tarvittaessa.
Pysy viestiketjun aloittajan määrittelemässä aiheessa.

Mitä ruokaa teet, kun ajatus ei kulje?

ViestiKirjoittaja Koritsi » 26 Loka 2011, 09:30

Eli, jos et millään jaksa ajatella ruokaa ja ruuanlaittoa ja jotain on lapsille ja perheelle tehtävä, niin mikä se on? Ja löytyykö aineet aina kaapista?

Meillä on kaks vaihtoehtoa, jauhelihaperunasose tai tonnikalaperunasose.

Jauhelihaperunasoseen teen niin, että teen perunamuussin, johon yleensä laitan myös porkkanaa. Paistan jauhelihat, sipulit ja valkosipulin ja maustan omilla mausteilla (pippurisekoitus, valkosipulijauhe, paprika, oregano, yrttimauste) sekä lisään pienen paseeratun tomaattipurkin. Heitän tuon "jauhelihakastikkeen" perunaporkkanamuussin joukkoon ja valmista tuli.

Tonnikalaperunasosetta varten teen myös tuon perunaporkkanamuussin ja heitän sinne sitten tonnikalapurkin tai kaksi ja mausteiksi kuivattua tilliä, valkosipulijauhetta ja pippurisekoitusta.

Molemmat ruuat ovat aika nopeita ja kaikki tykkää. Aineet ruokiin löytyy lähes aina. Jauhelihaa meillä on yleensä aina pakkasessa.
Neiti 2006, Poitsu 2008, Typsy 2010
Koritsi

Re: Mitä ruokaa teet, kun ajatus ei kulje?

ViestiKirjoittaja Haney » 27 Loka 2011, 20:31

Meidän ehdoton "äitiä ei nyt huvita" -ruoka on makaroonimössö eli jauheliha ja sipuli paistetaan, keitetään makaroonit (tai pätkäspagetit) ja sekaisin. Tietysti sekaan voisi heittää esim. herne-maissi-paprikaa, mutta tuo on se yksinkertaisin - ja lapsille niiiiin mieluista :lol:
Kaikki ainekset löytyy aina kaapista / pakastimesta.
poika 11/04 ja tyttö 07/07
Haney

ViestiKirjoittaja Louhos » 27 Loka 2011, 20:57

Haneyn ruoka on samaa, mitä mieheni tekee aina, jos vaan mahdollisuus. (Mä en tykkää yhtään, mutta mies rakastaa tabascon kanssa ja lapsetkin syö ok)

Mä teen yleensä pastaruokia. Joku kanakastike, kinkkukastike tms kera täysjyväpastan ja hyvin toimii. Toinen hyvä on kasvissosekeitto, mutta siitä mies ei tule täyteen, joten hänelle on oltava jotain muuta lisäksi/ tilalle.
Uusperheen äiti. Biologiset lapset 3/04, 2/06, 8/10 sekä 3/12
Louhos
Admin
Admin

ViestiKirjoittaja Koritsi » 28 Loka 2011, 08:01

Meidän nirsot lapset ei tykkää kovinkaan pastasta, joten sen takia tuota perunaa suosin. Pastahan olis huomattavasti nopeampaa. Ja kyllä, meilläkin miehen tekemänä tehdään tuota makaroni-jauheliha sekoitusta. :wink:
Neiti 2006, Poitsu 2008, Typsy 2010
Koritsi

ViestiKirjoittaja Rillamarilla » 28 Loka 2011, 08:17

Jonkun padan tai pastakastikkeen
isoveikka 10/01, pikkuveikka 04/05 ja pikkusisko 06/10
Rillamarilla
Moderaattori
Moderaattori

ViestiKirjoittaja maatiainen » 03 Marras 2011, 11:37

todellinen aivot narikkaan-sapuska on meillä nakit ja ranskikset uunissa..
tai pari nuudelipussia. :P

onneksi näitä ei tarvitse edes joka viikko touhuta!
kotiäiti ja muruset 03/04,05/06 ja 05/11
maatiainen

ViestiKirjoittaja Arla » 05 Marras 2011, 22:04

maatiainen kirjoitti:todellinen aivot narikkaan-sapuska on meillä nakit ja ranskikset uunissa..

Mä jo aattelin et ollaanko me ainoita :lol: Kaikki muut jaksaa vääntää muusseja ja ties mitä :mrgreen:
Meillä jos ei jaksa / ehdi tehdä saati paneutua muuten siihen ruuanlaittoon on just nakit ja ranskikset tai sitten kalapuikot ja pussipasta.
Mut ei nyt joka viikko, syödään meillä ihan kunnon ruokaakin :jep: :wink:
Kuva Kuva Kuva
la 25.8.13
Arla
Admin
Admin

ViestiKirjoittaja Tatsku » 09 Marras 2011, 13:07

Nakkikeitto tai makaronilaatikko, joskus vaan makaronimössöä.
Tatsku

ViestiKirjoittaja Audrey » 18 Joulu 2011, 14:52

Arla kirjoitti:
maatiainen kirjoitti:todellinen aivot narikkaan-sapuska on meillä nakit ja ranskikset uunissa..

Mä jo aattelin et ollaanko me ainoita :lol: Kaikki muut jaksaa vääntää muusseja ja ties mitä :mrgreen:
Meillä jos ei jaksa / ehdi tehdä saati paneutua muuten siihen ruuanlaittoon on just nakit ja ranskikset tai sitten kalapuikot ja pussipasta.
Mut ei nyt joka viikko, syödään meillä ihan kunnon ruokaakin :jep: :wink:

Näin meilläkin :hymy:
Audrey

ViestiKirjoittaja wertyh » 14 Maalis 2012, 13:59

Minä teen:

- Ranskalaisia, Nugettien ja lihapullien kera
- Makaroonimössöä eli sekoitetaan yhessä makaroonit, jauheliha, paprika ja herkkusienet tai vastaavasti jauhelihan tilalle tonnikalaa tai kanaa
- Perunajauhelihaloota eli sekoitan perunamuussia ja jauhelihaa + mausteet ja uuniin.
- Tai sitten ihan vaan nuudeleita tonnikalan tai lihapullien kera.

:grin:
Äippä sekä Esikoinen 02/10 ja Kuopus 11/11 + Kissamme Milli -09

Kuva

Kuva
wertyh

ViestiKirjoittaja Anskubansku » 14 Maalis 2012, 16:01

Wokkia niin että paistaa pannulla broilerisuikaleita, joukkoon pakastewokkivihannessekoitus+loraus soijaa tai thaichilikastiketta, nuudelit minuutiksi kuumaan veteen ja siivilöidyt kypsät nuudelit sekoitetaan pannuun muun wokin joukkoon ja valmista tuli.

Joskus ihan vain paistan broileria tai kalaa pannulla ja sen kanssa keitän perunoita/riisiä ja pakastevihanneksia tai salaattia
Anskubansku

ViestiKirjoittaja Fiorella » 20 Huhti 2012, 15:12

Esikoiselle aikoinaan tuli tehtyä kaupan lihapullakastiketta (tölkistä) ja makaronia. Oli tytön herkkua! Enää ei tule sitä tehtyä, kun ei maistu pikkuveljelle... Nykyään taitaa olla paistetut perunat ja makkara se, mitä tulee tehtyä, kun ajatus ei kulje..! :hymy:
6,5vuoden vauvaprojekti valmis:
Tyttö 10/07 ja Poika 07/10
Fiorella

ViestiKirjoittaja leppäkerttu » 12 Joulu 2012, 20:22

Mun wokit ei oo mitkeenkään hirmu npoeita koska tikutan ainekset aina ite. Mut ei ne nyt niin hirmu hitaastikaan valmistu. Meidän lempiwokkiin tulee ohuenohuita naudanlihasuikaleita, tukitikun ohuita kevätsipulin varsia sekä porkkanoita, inkivääriä, soijaa, mustaapippuria ja valkosipulia sekä jos mulla on ni ananasmehua. Näitä aineksia ei aina oo valmiina kaapissa mut jos mua ei huvia jo aikaisemmin päivällä ni käyn kaupan kautta ja ruoka tulee silti nopeemmin. Itelle keitän riisit ja miehelle nuudelit.

Mut mun ihan aivot narikkaan ruoka on turkkilaiset lihapullat ja tsatsiki kera riisin ja ranskisten. Tsatsiki maustumaan jääkkaappin, uuni lämpiämään pakasteranskiksille, riisikattila tulelle, sillä aikaa lihapullataikina valmiiksi ja ranskikset uuniin. Riisin valmistuttua pullat samalla levyllä valmiiksi ja syödään kun kun ranskikset on valmiina, riisi hieman vetäytynyt kuten myös tsatsiki ja lihapullat pannukuumia. :nami: Tähänkin mun täytyy jauheliha ostaa koska käytän aina tuoretta enkä voi meidän marketista ostaa kuin samana päivänä kun siellä myydään itsejauhettua kamaa joka ei ainakaan meidän jääkaapissa kestä ostoa seuraavaan päivään.
Raha tulee rahan luokse...
Prinsessa 03/12
leppäkerttu

ViestiKirjoittaja Esmi » 21 Tammi 2013, 17:09

Meidän helpot ruoat ovat
- makaronilaatikko
- spagetti & jauhelihakastike (jauheliha maustettuna & purkki tomaattikastiketta)
- jauhelihakiusaus
- nakit & ranskalaiset
Esmi

ViestiKirjoittaja leijonaemo » 18 Helmi 2013, 11:58

Tää äiti heittäytyy vieläkin laiskemmaksi...

Mikrohampparit nassuun, niin muksut on tyytyväisiä (ja isäntä myöskin) :mrgreen:

Lisäksi äiti ei nyt jaksa kokata-listaan kuuluu meillä myöskin:
nakkimunakas
nuudelit ja nugetit (jotka lämmitän nekin mikrossa, laiska kun oon)
lämpimät voileivät jotka jokainen saa kasata itse mieluiseksi, koska en jaksa kuunnella sitä kitinää jos tulee laitettua jotain mikä on hyi en syö... Nää on nirsoja nää pojat, saati sitten isäntä itse joka ei syö muuta kuin kurkkua ja tomaattia... :roll:
mun rakkaat muruset:
Kuva Kuva Kuva
leijonaemo

Paluu Ruoanlaitto ja leivonta