Makeanhimosta eroon

Juttua sieltä sun täältä, mistä vaan mitä mieleen juolahtaa eikä muihin paikkoihin sovi
Alueen säännöt
Ihan Pihalla on tajunnanvirtaa foorumin takahuoneessa. Tämä on paikka aiheille, jotka eivät muualle istu. Hassuttele, pohdi, keskustele ja jaa aivosolujesi kiemuraisimmat tuotokset. Aihealueen ulkopuolinen keskustelu on kiellettyä. Aihealueen ulkopuoliset viestit poistetaan tai siirretään niille kuuluvaan paikkaan.

OHJEET

Tarkista ennen uuden ketjun aloittamista, onko aiheesta jo olemassa ketju tai kuuluuko aihe johonkin muuhun ketjuun.
Otsikoi viestisi mahdollisimman tarkasti ja selkeästi. Moderaattorit voivat tarkentaa otsikointia tarvittaessa.
Pysy viestiketjun aloittajan määrittelemässä aiheessa.

Makeanhimosta eroon

ViestiKirjoittaja Louhos » 07 Maalis 2013, 21:50

Nyt kaikki vinkit ja niksit kehiin. Kuinka päästä eroon makeanhimosta? Siis oikeasti eroon ja oikeasti toimivia keinoja.

Syön oikeaa ruokaa enkä korvaa makealla kunon ruokia. Syön 5-6 kertaa vuorokaudessa, joten sen ei pitäisi olla ongelma. Ongelma on ehkä suurin korvienvälissä. Palkitsen itseäni liian usein (lue päivittäin ja usein) makealla. Määrä kerralla ei tarvii olla iso, mutta esim. viikossa kertyy liiaksi. Lasi vettä tai porkkana ei korvaa mitään... :wink:

Ja miten sokeriaddikti voisi vieroittaa itsensä sokerista (mun kohdalla suurin ongelma on suklaa ja irtokarkit) ilman, että muun perheen tarvii muuttaa muualle meikäläisen raivokohtausten ja äkkipikaisuuden vuoksi. Sokeripuutos nimittäin näkyy ko. kaltaisena käytöksenä lievässä mittakaavassa.
Uusperheen äiti. Biologiset lapset 3/04, 2/06, 8/10 sekä 3/12
Louhos
Admin
Admin

Re: Makeanhimosta eroon

ViestiKirjoittaja Louhos » 13 Touko 2013, 12:49

Eikö kenelläkään ole kertoa motivoivaa menestystarinaa?
Louhos
Admin
Admin

ViestiKirjoittaja leppäkerttu » 16 Joulu 2013, 21:30

Eipä taida olla ideoita. :roll: Täällä ilmoittautuu toinen sokeriaddikti. Irtokarkkeja kuluu töissä päivän aikaan i h a n hirveitä määriä. Enkä tiedä miksi niitä syön, mihin tarkoitukseen, mitä puutosta paikkaamaan, mitä vajavaisuutta täyttämään... Joskus on ihan pakko saada salmiakkia ja sit ei auta muu kuin mennä kadun toiselle puolelle videovuorkaamon karkkihyllyille... Viimeisen kuukauden aikana painoa on tullut 4 kg lisää ja lääkärini (tosin muissa merkeissä) käski laiduttamaan. No raskausaika kaverini noudatti jotain diettiä + kuntopiiriä imetyksen jälkeen raskaus/imetyskilojen poistoon ja uuden vuoden jälkeen aloitan minäkin tämän. Mut en tiiä miten käy tuon sokerihimon kanssa. Onko se todella vain korvien välissä vai miten tää tilanne pitäis nähdä. Palaan kommentoimaan kun on jotain kommentoitavaa. Tsemppiä meille!
Raha tulee rahan luokse...
Prinsessa 03/12
leppäkerttu

ViestiKirjoittaja Louhos » 23 Joulu 2013, 22:35

Mulla ei ole (vielä) paino-ongelmia. Mutta mua ärsyttää moinen tapa. Alkusyksy menikin jo aika hyvin, mutta sitten iski väsy, veetutus ja kaikki päälle, joten senhän tietää, mitä kävi makeanhimolleni. :kiukku:
Louhos
Admin
Admin

ViestiKirjoittaja leppäkerttu » 26 Joulu 2013, 15:27

Louhos, se on hyvä ettei kropassa näy. Mulla siis näkyy ja kuuluu... Hetki suussa - ikuisuus vyötäröllä... :roll: Mä kyl tiiään et se sokerihimo on jotain pääkopan sisällä olevaa ja kun asiat muuttuu niin sokerihimokin loppuu. No muutosta odotellessa. Toivottavasti vaan aikataulu on suht nopee...
Prinsessa 03/12
leppäkerttu

ViestiKirjoittaja leppäkerttu » 18 Tammi 2014, 00:19

Makeanhimo on hiukan poistunut taka-alalle muttei kadonnut kokonaan. Joskus kyllä tekee tosi paljon mieli salmikakkiferrareita yms. mut en oo käynyt karkkikaupassa. Mun täytyy nyt vähän näyttää työkavereille että itsekuria löytyy kun menin sanomaan että painoa pitäsi pudottaa 15 kg 4 kk:ssa. :eek: Ja nyt sitten vuoden alusta olen ollut dietillä. Diettiin liittyä liikkuminen on jäänyt kyllä minimiin mut pitäis tässä ryhdistäytyä kun saan vaan kevään kuviot selviksi. No painoa on pudonnut jo 3 kg joten hyvä alku ainakin. Muista mitoista en tiiä kun en ole uudelleen mitannut mutta tuntuu ainakin että joistain puseroista on tullut väljiä... :papupapu:
Prinsessa 03/12
leppäkerttu

ViestiKirjoittaja leppäkerttu » 09 Huhti 2014, 22:29

4 kg putos ja 2 tuli takas. :kiukku: Jouduin lopettamaan diettini koska tulin tosi huonovointiseksi. Reumalääkärini kehotti ottamaan yhteyttä ravitsemusterapeuttiin ja sitä aikaa tässä nyt odotellessa. Makeanhimo on entisestään hellittänyt mut pari kertaa on viime päivityksen jälkeen tarvinnut pussi ostaa. :roll: Muuten en lisää sokeria teehen tms. Kokistakin menee enää hyvin pieniä määriä/päivä. :papupapu: Mut mulla on mitä odottaa PDT_Armataz_01_06 ja toivossa on hyvä elää joten en tarvii makeaa korvaamaan tätä puutosta. Arvaan kyllä että tässä sokeriaddiktissa on kyse pääkopan sisuksesta ja kun siellä alkaa asiat järjestymään niin sokeria ei enää tarvita. PDT_Armataz_01_37
Prinsessa 03/12
leppäkerttu

ViestiKirjoittaja naattipaatti » 25 Tammi 2015, 20:38

Kromia olen nyt alkanut syödä. En tiedä, johtuuko siitä, mutta ei ole haluttanut makeaa
naattipaatti

Paluu Ihan pihalla