Mitä joululahjaksi opelle/ hoitotädille?

Juttua sieltä sun täältä, mistä vaan mitä mieleen juolahtaa eikä muihin paikkoihin sovi
Alueen säännöt
Ihan Pihalla on tajunnanvirtaa foorumin takahuoneessa. Tämä on paikka aiheille, jotka eivät muualle istu. Hassuttele, pohdi, keskustele ja jaa aivosolujesi kiemuraisimmat tuotokset. Aihealueen ulkopuolinen keskustelu on kiellettyä. Aihealueen ulkopuoliset viestit poistetaan tai siirretään niille kuuluvaan paikkaan.

OHJEET

Tarkista ennen uuden ketjun aloittamista, onko aiheesta jo olemassa ketju tai kuuluuko aihe johonkin muuhun ketjuun.
Otsikoi viestisi mahdollisimman tarkasti ja selkeästi. Moderaattorit voivat tarkentaa otsikointia tarvittaessa.
Pysy viestiketjun aloittajan määrittelemässä aiheessa.

Mitä joululahjaksi opelle/ hoitotädille?

ViestiKirjoittaja Louhos » 19 Joulu 2011, 15:40

Annatteko lastenne opelle ja/ tai hoitotädille lahjaa joulun alla? Tai muistatteko lastenne kummeja erityisesti? Jos lapsenne on iltapäivähoidossa esim. koulun jälkeen, niin muistatteko heidätkin?

Mä kaipaan ideoita. Monena vuonna on annettu kummeille kuvia kehyksissä tms, joten ei sellaista. Tai piirustuksia kehystettynä. Mielestäni lasten tekemät jutut on se juttu - ei valmiiksi ostettu.

Opet saa varmasti niitä parittomia kuppejä, tuikkuastioita jne yllin kyllin. Omatekoiset syötävät, käsityöt tai joulukukat vois olla vaihtoehtoja, mutta mitä olette mieltä?

Tai tarviiko muistaa mitenkään? Lapsi tekee kortin ja toivottaa hyvää joulua. Onko se riittävästi?
Uusperheen äiti. Biologiset lapset 3/04, 2/06, 8/10 sekä 3/12
Louhos
Admin
Admin

Re: Mitä joululahjaksi opelle/ hoitotädille?

ViestiKirjoittaja Koritsi » 19 Joulu 2011, 18:36

Meillä isommat on seurakunnan kerhoissa. Heillä on yks yhteinen hoitaja, joka nyt joululta jäi äitiyslomalle ja sitten toiset hoitajat kerhossa on erit. Tuolle yhteiselle hoitajalle hankin erään kotimyynti meikkisarjan paketin, joka oli tarjouksessa ja siihen kuului käsivoide, kuorintavoide ja suihkusaippua. Lahjan hinnasta meni vielä 2 euroa SOS-lapsikylälle lahjoituksena ja se mainittiin tuossa paketissa.

Näille "omahoitajille" hankin molemmille 'Toisenlaisen lahjan'. Lahjoitin siis 5 euroa tuohon Toisenlaiseen lahjaan ja sain kotiin päivässä kortin, jossa oli maininta lahjoituksesta ja siitä, että lahjoitussummalla saadaan hankittua huopa sitä tarvitseville. Lahjoitussummaa ei mainittu kortissa. Sain jo palautetta yhdeltä hoitajalta, että oli todella iloinen tuosta lahjasta, koska sitä pikkukrääsää tulee niin paljon. Hän oli ihan kyynel silmässä anopilleni kehunut tuota lahjaa.

Lapset tekivät myös itse kortit jokaiselle hoitajalle.

Itse en oikein herkkuja enää osaa ostaa tai tehdä, koska ruoka-allergioita ja muita sairauksia ja dieettejä on niin paljon, ettei yhtään tiedä, kuka mitäkin voi enää syödä. Toki se ajatus niissä on se tärkein, mutta siltikin. Musta se lapsen itse tekemä korttikin on huomattavasti parempi, kuin turha krääsä.
Neiti 2006, Poitsu 2008, Typsy 2010
Koritsi

ViestiKirjoittaja Louhos » 19 Joulu 2011, 22:22

Vastaan nyt itse itsellenikin, kun päätin tarttua härkää sarvista ja tehdä asialle jotain muutakin kuin ihmetellä.

- Iltapäivähoidon 4 hoitajaa saavat huomenna suklaakonvehtirasian. Napostelkoot kahvin kera ja eipä tule niin isosti kaloreita yhdelle. :whistle:
- Kahden nuorimman hoitotäti saa itsetehdyn kuivakakun. On eläkkeen kynnyksellä oleva leidi ja uskon hänen arvostavan tällaista.
- Koululaisen taksikuljettaja saa omatekoisen ison piparin koristeluineen.
- Koululaisen ope avustajan kanssa saavat toisenlaisen lahjan. Kiitos, kun muistutit, että voishan tällaisen antaa opelle tms. Olen aiemmin antanut lasten kummeille.
- Myös nuorimman kummit (2 pariskuntaa) saivat samalla innostuksella myös lahjoitukset. Tuli jotenkin tosi hyvä mieli. Kahden vanhemman lapsen kummit saa konkreettisempia juttuja - omatekoisia karkkeja, ihan konkreettisia lahjoja.
Louhos
Admin
Admin

ViestiKirjoittaja Rillamarilla » 20 Joulu 2011, 09:02

Me ollaan vuosien varrella viety milloin mitäkin, mm leivonnaisia, skumppaa, kukkia, leffalippuja, suklaata. Isoveikan eka&tokaluokan opelle kudoin ekaluokan jouluna sukat, niistä kiitteli vuolaasti moneen kertaan. Isoveikka on vienyt myös eskariopelle ja tuolle eka&tokaluokan opelle muumimukeja, joista myös on kovasti kiitosta tullut.

Tänä vuonna en jaksanut panostaa enkä muutenkaan ole oikein päässyt joulufiilikseen niin pikkusiskon päiväkodin tädit (3 kpl) ja pikkuveikan eskarin tädit (3 kpl) sekä pk:n & eskarin avustajat (2 kpl) saavat Fazerin sinisiä konvehteja rasian + kortit. Isoveikka haluaa opettajalle viedä muumimukin niin kaipa sellainen pitää käydä ostamassa, jos vaikka jotain konvehteja sinne sitten laittaisi.
isoveikka 10/01, pikkuveikka 04/05 ja pikkusisko 06/10
Rillamarilla
Moderaattori
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Hannele » 30 Joulu 2011, 17:49

Minä olen pyrkinyt ostamaan jotain muuta kuin niitä parittomia tuikkukippoja...joita itse sain silloin usein, kun tein töitä lastentarhanopettajana (tosin sain niistä ihan kivat rahat, kuin myin niitä kirppareilla...). Viime vuosina ollaan annettu lahjaksi päiväkodin tädeille esim. Kiertin bambuiset tiskirätit (näistä sain kovasti kiitosta), kauniit kangaskassit (näistäkin tuli paljon kiitosta), itse tehtyjä joulukuusenkoristeita. Tänä vuonna vähän tylsästi vein suklaata¸ jossa oli valmiiksi painettuna teksti "tarhantädille" ja lisäksi pari joulukuusenkoristetta + Karhunpennun piirtämä kortti. Kirpun opelle tuli kimppalahja eli jokainen vanhempi laittoi 5 euroa rahaa ja tällä rahasummalla hankittiin sitten opelle lahjakortti (kauneuskulmaan). Luokanopelle jatkossakin hankitaan kimppalahja, joko lahjakortti, tuotekori tms.
Hannele

ViestiKirjoittaja Louhos » 29 Loka 2012, 23:27

Tämä aika on taas pian... onko hyviä uusia ideoita?
Louhos
Admin
Admin

ViestiKirjoittaja Rillamarilla » 14 Marras 2012, 12:22

Tuli kuivatettua omenaa sen verran paljon että niitä ajattelin hoitotädeille ja opeille antaa myös. Lisäksi ehkä suklaata tai kahvia, en ole vielä niin tarkkaan miettinyt. Mutta ehdottomasti jotain syötävää mikä ei jää nurkkiin pyörimään.
isoveikka 10/01, pikkuveikka 04/05 ja pikkusisko 06/10
Rillamarilla
Moderaattori
Moderaattori

ViestiKirjoittaja wertyh » 21 Tammi 2013, 21:42

Minä annoin just viimejouluksi tarhan tädeille pussillisen pipareita :hymy: ja munki mielest paras on just jotain syötävää ja toki kannattaa ostaa jotain laktoositonta.
Äippä sekä Esikoinen 02/10 ja Kuopus 11/11 + Kissamme Milli -09

Kuva

Kuva
wertyh

ViestiKirjoittaja naattipaatti » 01 Maalis 2013, 23:22

Itse tekemiä herkkuja yleensä laitan. Makeisia ja pieniä leivoksia.
naattipaatti

Paluu Ihan pihalla