Miten ehditte liikkua?

Vanhempien terveys, hyvinvointi, ihmisuhteet ja seksi.
Alueen säännöt
Vanhempien hyvinvointi ja ihmissuhteet on palsta suhteiden, oman terveyden ja hyvinvoinnin ylläpitämiseen liittyville keskusteluille. Aihealueen ulkopuolinen keskustelu on kiellettyä. Aihealueen ulkopuoliset viestit poistetaan tai siirretään niille kuuluvaan paikkaan.

OHJEET

Tarkista ennen uuden ketjun aloittamista, onko aiheesta jo olemassa ketju tai kuuluuko aihe johonkin muuhun ketjuun.
Otsikoi viestisi mahdollisimman tarkasti ja selkeästi. Moderaattorit voivat tarkentaa otsikointia tarvittaessa.
Pysy viestiketjun aloittajan määrittelemässä aiheessa.

Miten ehditte liikkua?

ViestiKirjoittaja Anskubansku » 05 Kesä 2012, 15:42

Oon kokenut haasteena ehtiä harrastamaan liikuntaa, varsinkin nyt kun palasin osittain takasin töihin. Yritän hyötyliikkua minkä ehdin, kerran viikossa käyn jumpassa ja sit nyt oon innostunut juoksemisesta, iltaisin kun tytöt on nukkumassa tai jo iltatoimet pitkällä niin lähden juoksulenkille, mikään ei oo sen rauhoittavampaa kuin juosta kesäiltana metsässä tai järven rannassa seuranaan vain itikat. Oon todennu et joko mä sillon lähen lenkille tai sit en liiku ollenkaan. Vaikka on välillä vaikee rauhottua vauhdikkaalta juoksulenkiltä ja nukkumaanmeno venyy sit vähän, varsinkin jos lenkille pääsee lähtemään vasta 21-21.30 aikaan. Mun päänupille vaan liikkuminen on niin tärkeetä et nipistän sen ajan sitten vaikka muusta. Kun niin myöhään lähden niin se ei oo myöskään perheen yhteisestä ajasta pois, koska mun omatunto ei kestä lähteä usein salille niin etten näkis miestä ja lapsia koko päivänä. Oon ottanu tavoitteeksi puolimaratonin syksyllä ja se tarkottaa sitä että pitäis ehtiä 3krt viikossa ainakin kunnon juoksulenkki heittämään. Kympin kävin juoksemassa Naisten kympissä ja koska se meni melko kevyesti haaveilen nyt sitten seuraavasta tavoitteesta.

Mä myös kieltäydyn kissanristiäisistä ja karsin muita menoja jotta ehdin liikkua, tää elämä on niin lyhyt että pitää tehdä niitä asioita mistä nauttii.

Miten te ehditte ja mitä liikuntaa harrastatte?
Anskubansku

Re: Miten ehditte liikkua?

ViestiKirjoittaja marshmallow » 12 Kesä 2012, 11:28

Meillä liikutaan "vuorotahtiin" eli toinen käy lenkillä ensin ja sitten lähtee toinen. Ensimmäisenä lenkille lähtevällä vaan lenkin jälkeinen suihkussakäynti on haasteellista tämän porukan kanssa. Ja jos vaan joku suostuu meidän rytmiryhmän eli lapset ottamaan hoteisiinsa hetkeksi, niin sitten juostaan yhtaikaa. Ei välttämättä samaa lenkkiä. Mies tekee joogan joka aamu ennen kuin kukaan muu on hereillä, minä koetan ennättää salille kerran viikossa töiden jälkeen.

Mutta pitkän matkan juoksussa haastetta on lapsiperhearjessa löytää pitkille lenkeille sijaa. Se on melkein aina niin, että jos toinen tekee parin tunnin lenkin, jää toiselle aikaa vartin pyrähdykselle. Mies käy juoksemassa myös vaunujen kanssa, mutta mä en siihen pysty.
~ T-02, P-07, P-09, T-11, T ja P-12 ~ ja me
marshmallow

Re: Miten ehditte liikkua?

ViestiKirjoittaja naattipaatti » 30 Marras 2013, 00:57

Minä jumppaan kotona. Jumppakuminauhat ja kahvakuula on hyviä apulaisia. Kun katselee illalla telkkaria, teen ihan perussatsin jumppaa. Ei se paljoa ole, mutta parempi, kuin ei mitään
naattipaatti

Paluu Vanhempien hyvinvointi ja ihmissuhteet