Kirjoittaja Annuski » 23 Marras 2011, 13:18
400-600e/kk riippuu kuinka paljon ostan kuukaudessa muutakin kuin ruokaa.
Meitä on kuusi henkilöä. Minä ja kolmonen syödään kotona lounas ja päivällinen. Kuopusta imetän ja melkein kaikki lihasoseet teen hälle itse. Mies, esikoinen ja kakkonen syövät lounaan töissä/koulussa. Usein mies ottaa töihin evääksi kotiruokaa.
Katson aika tarkasti mitä ostan kaupasta, suunnittelen kauppalistan valmiiksi. Tarkoitukseni olisi että sitä syödään terveellisesti ja monipuolisesti. Ostan myös tarjouksesta ruokaa, vaikka sitä ei listassa lukisikaan. Meillä on aina pakkasessa ainakin viikoksi ruokaa (leipää, lihaa, kanaa, kalapuikkoja, pinaattikeittoa, ranskalaisia, marjoja ja jne....) hätävarana. Ruokia en tee pakkaseen valmiiksi, koska en pidä itse ruoan mausta enää pakastuksen jälkeen. Meillä valmisruoat ei uppoa oikein kenellekkään, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Joitakin puolivalmiita ostan, helpottaakseni joskus itseäni. Leivon itse+lapsien kanssa ja leipääkin tulee tehtyä koneella. Suurin meno on mielestäni laktoosittomat tuotteet esikoisen ja itse takia.
Ulkona käydään syömässä 1-2 kertaa kuussa ja silloin mäkkärissä taikka raxissa, jos lapset saa päättää. Rahaa menee yhteensä n.60e aiemman arvioidun summan lisäksi. Mies syö välillä töissä ja sitä summaa on mahdoton arvioida, kun ei ole kiinteää työpaikkaruokalaa käytössä. Ehkä n.50e/kk?
Kaaoksen kesyttäjä. Lapsia neljä sekä sydämessä aina mukana pieni enkeli <3