koululaisen kesäloma

6v. ja sitä isommat lapset
Alueen säännöt
Koululaiset ja teinit on paikka, jossa pohtia ja jakaa koulu- ja teini-ikäisten elämän kiemuroita. Aihealueen ulkopuolinen keskustelu on kiellettyä. Aihealueen ulkopuoliset viestit poistetaan tai siirretään niille kuuluvaan paikkaan.

OHJEET

Tarkista ennen uuden ketjun aloittamista, onko aiheesta jo olemassa ketju tai kuuluuko aihe johonkin muuhun ketjuun.
Otsikoi viestisi mahdollisimman tarkasti ja selkeästi. Moderaattorit voivat tarkentaa otsikointia tarvittaessa.
Pysy viestiketjun aloittajan määrittelemässä aiheessa.

koululaisen kesäloma

ViestiKirjoittaja Rillamarilla » 08 Kesä 2012, 09:49

Miten teillä on järjestetty koululaisten kesäloma sikäli mikäli vanhemmista kummallakaan ei ole yhtä pitkää vapaata töistä?

Meillä on ollut hyvä tuuri tai ajoitus tai mikä lie että tämä on ensimmäinen kesä että isoveikka joutuu olemaan joitain päiviä yksin. Ekaluokan jälkeisen kesän oli ensin pari viikkoa nuorisokeskuksen järjestämällä päiväleirillä ja sitten viikon (tai kaksikohan) mummin ja papan kanssa mökillä ennenkuin meillä alkoi miehen kanssa kesäloma. Meidän loman jälkeen sitten oli pari päivää kälyn kanssa, käly oli tuolloin äitiyslomalla. Sitten jo alkoikin koulu. Tokaluokan jälkeisenä kesänä mä olin kotona äitiyslomalla, kolmosen jälkeisenä kesänä hoitovapaalla ja nyt tosiaan nelosen jälkeisenä kesänä ei olla järjestetty etukäteen mitään.

Tällä viikolla on ollut mummin kanssa ja eilisen oli kotona kun olin itse etäpäivällä. Nyt lähti kuuden päivän leirille, tulee keskiviikkoiltana takaisin. Varmaan sitten kun tulee vähän lämpimämpää pääsee mummin ja papan mukana mökille jonne pikkuveikkakin lähtee. Meillä alkaa miehen kanssa loma vasta heinäkuun puolivälissä.

Ensi kesä jo hieman stressaa kun silloin on molemmat pojat kotona...pakko keksiä pikkuveikalle joku päiväleiri tms :wink: muuten tappelevat päivät pitkät.
isoveikka 10/01, pikkuveikka 04/05 ja pikkusisko 06/10
Rillamarilla
Moderaattori
Moderaattori

Re: koululaisen kesäloma

ViestiKirjoittaja Louhos » 24 Kesä 2012, 22:49

Meillä vasta eka muksu käynyt ekaluokkansa, mutta stressaa nämä asiat jo valmiiksi. Nyt olen äitiyslomalla ja ensi vuoden kesän yli olen hoitovapaalla, mutta mitä sitten seuraavana, kun muksulla kolmonen käytynä ja pikkuveljellä eka luokka? Keskenään en heitä kotiin jätä, se on varma, mutta tukiverkostoa ei ole. Luultavasti olen kesän hoitovapaalla, jos työpaikka sitä vaan mulle nuo kesäkuukaudet myöntää. Silloin olisi vielä mahdollista, kun nuorin on alle 3 vuotta.

Musta pääsääntöisesti alle 10-vuotias on epäkypsä olemaan päivät yksin. Satunnaiset päivät on ok, mutta on ne pitkät päivät yksinään yksinäisiä, ruokailut menee miten menee, kavereiden kanssa vain pelaillaan jne...Tai jos sisaruksia, niin ei alle 10-vuotias voi toisesta huolehtia.
Uusperheen äiti. Biologiset lapset 3/04, 2/06, 8/10 sekä 3/12
Louhos
Admin
Admin

Re: koululaisen kesäloma

ViestiKirjoittaja hanni » 09 Heinä 2012, 20:01

Meillä tuleva tokaluokkalainen ja saatiin järjestettyä loma niin, että mummo pitää normaalia pidemmän kesäloman (palkatonta) ja hoitaa sekä koululaista, että tulevaa eskarilaista sen ajan, että me jäämme lomalle. Olisimme voineet sopia kesälomat niinkin, että toinen on kesäkuun ja toinen heinäkuun, mutta kurjaa sekin olisi ollut. Onneksi minulla vuorotyö, joten hoitopäiviä mummon luona ei kovin montaa ole ollut.
hanni

Paluu Koululaiset ja teinit