Joko oot hankkinut joululahjoja?

Juttua sieltä sun täältä, mistä vaan mitä mieleen juolahtaa eikä muihin paikkoihin sovi
Alueen säännöt
Ihan Pihalla on tajunnanvirtaa foorumin takahuoneessa. Tämä on paikka aiheille, jotka eivät muualle istu. Hassuttele, pohdi, keskustele ja jaa aivosolujesi kiemuraisimmat tuotokset. Aihealueen ulkopuolinen keskustelu on kiellettyä. Aihealueen ulkopuoliset viestit poistetaan tai siirretään niille kuuluvaan paikkaan.

OHJEET

Tarkista ennen uuden ketjun aloittamista, onko aiheesta jo olemassa ketju tai kuuluuko aihe johonkin muuhun ketjuun.
Otsikoi viestisi mahdollisimman tarkasti ja selkeästi. Moderaattorit voivat tarkentaa otsikointia tarvittaessa.
Pysy viestiketjun aloittajan määrittelemässä aiheessa.

Joko oot hankkinut joululahjoja?

ViestiKirjoittaja Louhos » 02 Syys 2011, 21:05

Joko olet hankkinut joululahjoja?

Itse hankin vuosittain osan joululahjoista jo etukäteen. Joko alesta tai sitten, kun sopivia osuu vastaan. "Parhaimmat" on ostettu edellisjoulun alesta. Esim. lasten ajattomat pelit eivät kaapissa mene miksikään, vaikka ne vuoden odottaakin.

Lisäksi perheessä, jossa lapsia on paljon ja kummilapsia sekä muita muistettavia liuta, on pakko jaksottaa menoja pidemmälle aikavälille. Haluan syödä ja maksaa laskut joulukuussakin enkä taas tykkää maksaa joululahjoja enää seuraavana kesänä Visa-laskun muodossa.
Uusperheen äiti. Biologiset lapset 3/04, 2/06, 8/10 sekä 3/12
Louhos
Admin
Admin

Re: Joko oot hankkinut joululahjoja?

ViestiKirjoittaja leijonaemo » 02 Syys 2011, 21:44

en todellakaan oo vielä hankkinut. marraskuussa sitten vasta alan miettimään asiaa enempi. lähinnä kummilapsia aion jotenkin, oma muksu saa niin paljon kaikkea jo sukulaisilta, että oikeastaan sille ei sinällään tarvitse ihmeempiä ostella. leluja tuolla pojalla on tarpeeksi. samoin tyttösellä kuulemma. oon kaiketi julma äiti, mut tartteeko muksuille joka vuosi olla jumalatonta lahjaryökkiötä?
mun rakkaat muruset:
Kuva Kuva Kuva
leijonaemo

ViestiKirjoittaja wertyh » 03 Syys 2011, 11:08

En ole viellä ostanut mutta oon kyllä jo miettinyt valmiiksi mitä voisi ostaa ettei sitten tarvi siellä lahjaostoksilla miettiä kauheasti :mrgreen: Ja yleensä mennään joulukuussa ihan ostamaan kun silloin tulee ne palautukset :jep:
Äippä sekä Esikoinen 02/10 ja Kuopus 11/11 + Kissamme Milli -09

Kuva

Kuva
wertyh

ViestiKirjoittaja leppäkerttu » 03 Syys 2011, 16:33

Tänä vuonna jää kyllä lahjat ostamatta.
Raha tulee rahan luokse...
Prinsessa 03/12
leppäkerttu

ViestiKirjoittaja Rillamarilla » 03 Syys 2011, 18:26

Olen ostanut pari lahjaa. Oli legot ja legon pelit 40% alessa niin niitä ostin jemmaan. Ja ens perjantaina on AMO:lla alennusmyynti (on mun työpaikan naapurissa) niin siellä ajattelin myös piipahtaa joululahjat mielessä :mrgreen:
isoveikka 10/01, pikkuveikka 04/05 ja pikkusisko 06/10
Rillamarilla
Moderaattori
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Nana » 03 Syys 2011, 20:13

En ole vielä ostanut, mutta olen ajatellut, että voisi alkaa puuhaan. On ollut tapana ostaa käyttövaatteita lahjoiksi lapsille, niin niitä on kivempi ostaa rauhassa ennen pahimpia ruuhkia.
minä -83 Kuva mieheni & neidit -06 & -12
Nana

ViestiKirjoittaja minttu-maaria » 04 Syys 2011, 21:15

En ole vielä mutta miettinyt tavoistani poiketen hyviä ideoita. Mulla tuppaa jäämään joulunalus-ruuhkaan, mistä saan hirmuisen stressin. Ja joka joulu vannon ettei enää ikinä, seuraavana vuonna ajoissa. Saa nähdä kuinka käy..
IVF-isoveli 2/08 & PAS-pikkuveli 5/10
Neiti Kesäheinän LA 21.10.14
minttu-maaria

ViestiKirjoittaja Arla » 05 Syys 2011, 00:07

Pari lahjaa ostin viime kuussa kun oli kirjoja niin hyvässä alessa :jep:
Enemmän kyllä pitäisi ostella etukäteen kun on siinä joulukuussa niitä muitakin menoja (varmaan jo joulun ruokiin menee samanverran rahaa kuin normaalisti koko kuukauden ruokiin?? :hmm: ) mutta useimmiten se tuppaa siihen joulukuuhun jäämään.
Tosin mitään kovin kallista ei ikinä ostellakaan, ja 1-2 lahjaa omille lapsille ja sisarusten lapsille yhdet. Mun sisarusten kanssa ollaan pidetty joululahjarulettia niin että jokainen ostaa jollekin yhden lahjan, niin ei tarvii kaikille ostella "jotain pientä" vaan voi sitten yhteen lahjaan satsata vähän enemmän :jep:
Kuva Kuva Kuva
la 25.8.13
Arla
Admin
Admin

ViestiKirjoittaja sandra » 05 Syys 2011, 08:30

Joo jotain pientä olen jo hankkinut. tai on postissa tulossa. ja lisää on jo kyllä mietinnässä. :jep:

Mä yleensä pidän omille lapsille sellaista omaa joulukalenteria kun en tykkää niistä karkkikalentereista. Ja sielä saattaa sitten olla vaikka pinnejä ja tai joku lasten leffa tai vaikka hammasharja tai pieni lelu. Niin sitten en oikeastaan osta mitään joululahjaksi kun niitä paketteja tulee muutenkin.

Olisi kivaa ostaa kaikille kummi yms. lapsille joita jouluna tarvitsee muistaa niin jotain etukäteen niin ei olisi sitten niin eurolleen tiukka pudjettikaan, mutta kun miehen sukulaisilla on tapana se että kerrotaan lahjatoive ja sitten se ostetaan. joten mitään et voi hankkia etukäteen kun eihän niiden lapsen toiveita vielä kaikkia voida tietää. isoimmat ja kalliimmat ehkä, mutta ei niitä sukulaisille kerrottavia.
sandra

ViestiKirjoittaja Tallulah K. » 05 Syys 2011, 19:46

Mä oon siinä hiukan huono... mä kun tuppaan ne lahjat antamaan samantien kun jotain kivaa satun jollekulle löytämään - tai tekemään. Ja mun läheiset tietää sen ja myös että jouluna on turha odottaa multa oikeastaan mitään erikoista, erinäisistä syistä.
When life becomes a play and I don't know the role I'm cast
It's all wrong, but I cannot escape before the
Curtain call

Rakkaimmat -97 ja -04
Tallulah K.
Moderaattori
Moderaattori

ViestiKirjoittaja mimimii » 07 Syys 2011, 13:08

Pari ensimmäistä lahjaa on jo hankittu. Yritän hankkia niitä jo pitkin syksyä, ettei joulu yllätä.
mimimii

ViestiKirjoittaja Eliza » 07 Syys 2011, 17:21

Muutama lahja on jo hankittuna.. pääasiassa lapsille ja kummilapsille... Verottajalle menossa hieman isompi joululahja :eikä:
ICSI -ja Pas-hoidoista saatu kaksi ihanaa, kolmas mietinnässä :)
Eliza

ViestiKirjoittaja maatiainen » 09 Syys 2011, 07:55

kyllä,lapsille yöppärit jo jemmassa.
kotiäiti ja muruset 03/04,05/06 ja 05/11
maatiainen

ViestiKirjoittaja Anseli » 09 Syys 2011, 11:35

Kyllä, anopille löysin jo lahjan. Olen joka vuosi päättänyt, että tänä vuonna aloitan lahjojen oston tarpeeksi ajoissa ettei tule kiire, mutta aina tulee kuitenkin se kiire... Josko tänä vuonna olisi toisin... :grin:
Anseli

ViestiKirjoittaja Novella » 16 Syys 2011, 15:09

En ole vielä hankkinut joululahjoja. Joulu muuten on kyllä mielessä ollut jo jonkun aikaa. Luulen, että tänäkin jouluna jää lahjaostokset aika vähiin rahatilanteen vuoksi. Harmi, koska rakastan lahjojen ostamista.
Novella -81, Mies -79, Poika -07 & Tyttö -09
Novella

ViestiKirjoittaja Carita » 16 Syys 2011, 18:27

En ole hankkinut, mutta tiedän mitä aion hankkia. Ja teen ostokset varmasti netin kautta, kuten viime vuonnakin - joulusta itsessään tykkään, mutta ruuhkiin en tykkää mennä shoppailemaan ja rahaakin säästää, kun vertailee...
Äiti ja isi '81
PAS-poika 01/08
PAS-tyttö 08/11

Kotimatkalla Hailuotoon -julkinen blogi
Carita

ViestiKirjoittaja leijonaemo » 16 Syys 2011, 21:03

Tuli sitten hankittua eilen eka lahja pukinkonttiin kun Kirjatorilta löytyi aivan mieletön merirosvo-opus pojalle (se kun tykkää merirosvoista). :jep: Se on sellainen satukirjan ja pelin yhdistelmä, tai miksi sitä sanoisi. Joka sivulla on sellainen kaiverrettu aarrekartta, jota pitkin sellainen pikkuinen vedettävä merirosvolaiva kulkee (tulee kirjan mukana). Ihan huippu, eikä edes ollut kallis opus (alle 20e), vaikka kirja painava ku mikä. :jep: Liikkeessä vastaavanlaisia tiiliskiviopuksia joiden aiheena formulat ja paloautot. Itsestäni tuo merirosvo-juttu oli ylivoimaisesti paras. :jep: Uskoisin että poika on aivan mielissään kun ton saa. :hymy:
mun rakkaat muruset:
Kuva Kuva Kuva
leijonaemo

ViestiKirjoittaja sade » 20 Syys 2011, 07:13

En ole vielä mitään hommannut /tehnyt mutta miettinyt olen jo kovasti. Usein neulon jne myös lahjoja joten niiden kanssa pitää olla suht ajoissa ettei tulee paniikkia valmistumisen kanssa. Rakastan joul :heart: ua ja jo lahjojen suunnittelu ja miettiminen on iso ja ihana osa lahjan hankintaa. :heart:
sade

Seuraava

Paluu Ihan pihalla