Mä en varsinaisesti ajattele pelkääväni, mutta jossain syvällä on sellainen "tätä lasta ei ole vielä annettu meille". Eli että en suhtaudu lapsen tuloon kuin itsestään selvyyteen. Tämä näkyy kummallisina juttuina kuten, että sairaskuluvakuutuksen maksoin vasta eräpäivänä, vaikka yleensä maksan kaikki heti laskujen tullessa. Ikään kuin, että silloin raskaus on mahdollisimman pitkällä. Töissä vasta viikkoa ennen äitiysloman alkua poistin kutsuja kokouksiin, jotka ovat äitiysloman aikana. Ikään kuin, että jos lapselle kävisikin jotain ja joutuisin jatkamaan töissä. Kuitenkin olen ollut aika fatalisti raskauden aikana tyyliin "näillä viikoilla sikiöllä on joko kaikki hyvin tai sitten ei, ei sille voi tehdä mitään". En myöskään pelkää ennenaikaista synnytystä, harjoitussupistuksia tms. Tavallaan uskon, että kaikki menee hyvin. Toisaalta mulla on tosiaan vähän fatalistiset ajatukset, eli turha hysterisoida, joko kaikki menee hyvin tai sitten ei ja jälkimmäisessä tilanteessa huomaan varmasti riittävän ajoissa, vaikka en hysterisoisikaan. Sinänsä koen tämän ihan luonnollisena ja väitän olevani rauhallisempi odottaja kuin moni muu.

Tämä oli hyvä topic, jäin jotenkin mietiskelemään aihetta omalta osaltani.