Hyvä palkka?

Työhön ja opiskeluun liittyvät asiat.
Alueen säännöt
Työelämän paineiden ja opintostressin purkupaikka. Kannustusta, haaveita ja tavoitteita. Aihealueen ulkopuolinen keskustelu on kiellettyä. Aihealueen ulkopuoliset viestit poistetaan tai siirretään niille kuuluvaan paikkaan.

OHJEET

Tarkista ennen uuden ketjun aloittamista, onko aiheesta jo olemassa ketju tai kuuluuko aihe johonkin muuhun ketjuun.
Otsikoi viestisi mahdollisimman tarkasti ja selkeästi. Moderaattorit voivat tarkentaa otsikointia tarvittaessa.
Pysy viestiketjun aloittajan määrittelemässä aiheessa.

Hyvä palkka?

ViestiKirjoittaja Louhos » 19 Marras 2011, 23:47

Mikä on hyvä palkka? Ei huippupalkka, mutta sellainen palkka, jolla normaalin työssäkäyvän ihmisen pitäisi tulla toimeen. Joku tekee paljon töitä ja saa siksi hyvän liksan, toisella on hyvä koulutus jne... aina on eroavaisuuksien aiheuttajia, mutta jos nyt ajatellaan vaan euromäärää syistä piittaamatta.
Uusperheen äiti. Biologiset lapset 3/04, 2/06, 8/10 sekä 3/12
Louhos
Admin
Admin

Re: Hyvä palkka?

ViestiKirjoittaja Koritsi » 20 Marras 2011, 13:36

Erittäin hyvä ja mulle ajankohtainen kysymys, koska mietin alanvaihtoa huomattavasti matalapalkkaisemmalle alalle, kuin millä nyt olen. Itseäni hieman mietityttää, että nykyinen palkkani tulisi tippumaan reippaasti, mutta mikä on sen palkan arvo. Eli, haluanko tehdä töitä alalla, joka ei todellisuudessa kiinnosta minua ollenkaan ja tuottaa vain tympääntymistä, mutta jolla maksetaan palkkaa kuitenkin kohtuu hyvin. Vai haluanko olla alalla, joka tuntuu kenties hyvältä ja olisi ehkä jopa ilo mennä töihin useampina aamuina viikossa, mutta jolla maksetaan todella huonoa palkkaa. :roll:

No, yleisesti ottaen mun mielestä hyvä palkka on noin 3000 euroa, ehkä pikkasen päälle. Paljon vähemmällä varmastikin monet tulevat toimeen. Paljon suurempi palkkaisillakin varmasti menee koko palkka menoihin, kun ovat siihen tottuneet. Mutta tällä hetkellä ajateltuna tuo palkka olisi sellainen, jolloin ei tarvitsisi ihan joka euroa miettiä ja hyvässä lykyssä voisi saada jopa jotain säästöön.
Neiti 2006, Poitsu 2008, Typsy 2010
Koritsi

ViestiKirjoittaja Louhos » 20 Marras 2011, 17:17

Koritsi - hyvää pohdintaa. Ihmiset ovat erilaisia, mutta sanoisin, että ainakin mulle työn mielekkyydellä on väliä. Jos työ ei muutu mielekkäämmäksi esim. työnantajaa tai tehtävänkuvaa vaihtamalla (esim. pohjakoulutus määrää suunnan), niin mä vaihtaisin alaa. Sullakin työvuosia oletettavasti vielä kymmeniä. Raha ei tee onnelliseksi (vaikka pakollista onkin)

Koritsin tavoin sanoisin, että 3000-3500 kieppeillä menee hyvän palkan raja. Jossittelematta sen enempää syistä ja seurauksista. Sillä pitäisi perheellisenkin pärjätä ok. On mahdollista harrastaa jotain, joskus reissata, ehkä säästääkin vähän. (Olettaen, että molemmat vanhemmat töissä. Yh ei tuolla varmaan pärjää.)
Uusperheen äiti. Biologiset lapset 3/04, 2/06, 8/10 sekä 3/12
Louhos
Admin
Admin

ViestiKirjoittaja Sannie » 07 Joulu 2011, 21:37

Tämä onkin todella vaikea kysymys :huh: .

Minä pitäisin hyvänä palkkana tuota teidänkin mainitsemaa 3000euroa näin omien kokemusteni perusteella sanottuna. Tuolla palkalla tulisin lapsettomana ongelmitta toimeen.
Sannie -82
Mies -78

Yritystä 01/10 alkaen
Tutkimuksiin 08/11 (myoma, endo?)
Hystero- & laparoskopia 12/11
1. IUI 04/12 (-)
2. IUI 05/12 (+)
LA: 14.2.2013

~poika syntyi 12.2.2013 (3335g ja 51cm)~
Sannie

ViestiKirjoittaja ellije » 10 Joulu 2011, 00:25

Mä sanoisin että hyvä palkka liikkuisi mun mittakaavassa jossain 2500 - 3000 euron tienoilla. Sitä isompi olis mun mielestä jo huippupalkka. Toisaalta nykyään taitaa monella olla jo asuntolainan vakiolyhennys sen 1000 e / kk niin eihän tuo sitten olekaan enää niin hyvä :huh

Mutta koska tämä palkka riippuu niin paljon kokemuksesta ja koulutuksesta niin täytyy myös todeta että näistä syistä kaikilla ei ole niin hyvä palkka eikä ehkä sitten tarttekaan, joku pärjää pienemmällä joku ei :lol:
ellije

ViestiKirjoittaja leppäkerttu » 10 Joulu 2011, 21:55

Otsikosta tuli mieleen suurempi summa mutta johdannon lukiessani mielikuva sijoittuisi juurinkin tuohon 3000-3500 e/kk eli sillä (jos taloudessa on ainakin 2 jotka tienaa juuri tuon verran) pärjää suht ok.
Raha tulee rahan luokse...
Prinsessa 03/12
leppäkerttu

Paluu Työ ja opiskelu