Käytätkö kirppareita?

Perheellisten seikkailut ekotekojen ja ympäristötietoisen kuluttamisen viidakossa.
Alueen säännöt
Alueen säännöt
Ekoperhe auttaa kun ekologinen omatunto kolkuttaa. Onko ekologinen elämäntyyli mahdollinen lapsiperheessä? Jaa vinkkisi ja lue muiden kokemuksia. Aihealueen ulkopuolinen keskustelu on kiellettyä. Aihealueen ulkopuoliset viestit poistetaan tai siirretään niille kuuluvaan paikkaan.

OHJEET

Tarkista ennen uuden ketjun aloittamista, onko aiheesta jo olemassa ketju tai kuuluuko aihe johonkin muuhun ketjuun.
Otsikoi viestisi mahdollisimman tarkasti ja selkeästi. Moderaattorit voivat tarkentaa otsikointia tarvittaessa.
Pysy viestiketjun aloittajan määrittelemässä aiheessa.

Käytätkö kirppareita?

ViestiKirjoittaja Louhos » 19 Marras 2011, 23:39

Käytätkö kirppareita? Ostatko vai myytkö? vai jopa sekä että? Itsepalveluna, netissä, paikan päällä myyden?

Millaisia tuotteita yleensä ostat, jos olet ostaja? Jos et osta, miksi et?

Mä olen kirpparien suurkuluttaja. Ostan paljon vaatteita lapsille. Vauvan vaatteita on likipitäen tuhlausta ostaa muualta, kun eihän yksittäistä kappaletta monesti ehdi pitää, kun se on jo pieni. Isompien lasten varsinkin poikien kohdalla valikoima supistuu ikävuosien myötä, mutta kyllä löytöjä tekee vielä koululaisellekin. Varsinkin kauluspaitoja ostan juhliin ja ihan käyttövaatetta arkeenkin, mutta pääosin yläosia, kun alaosat on kulutettu puhki. Lasten harrastus- ja urheiluvälineitä ostan myös mahdollisuuksien mukaan.

Jonkun verran ostan itsellenikin vaatteita ja joskus teen löytöjä kotiin, kuten verhot tai muu sisustustuote. Harvemmin löydän kirjoja, mutta niitäkin ostan, jos sopiva sattuu kohdalle.

Itse en koskaan ota pöytää ja myy, mutta netin (huutonet tai fb) kautta myyn aika paljon. Sen lisäksi kavereiden kanssa kirpparoidaan toisillamme. Fb:n kautta olen viime aikoina ostanutkin jonkun verran.
Uusperheen äiti. Biologiset lapset 3/04, 2/06, 8/10 sekä 3/12
Louhos
Admin
Admin

Re: Käytätkö kirppareita?

ViestiKirjoittaja Koritsi » 20 Marras 2011, 13:43

Ostan ja myyn. Ostan lapsille vaatetta kirppareilta, sekä jotain videoita tms. Ehkä kerran vuoteen otan itsepalvelukirppikseltä pöydän ja myyn suuren määrän vaatetta. Syksyllä olin itse yhden päivän seisomassa pöydän takana ja myymässä tavaroita ihan pilkkahintaan. Huutiksessa olen myynyt esim. turvakaukalot. Huutiksesta oon myös ostanut pari vaatepakettia lapsille. Yksittäisiä vaatteita en jaksa lähteä ostelemaan, kun tuntuu, että hirveä homma muutaman euron takia ja postikulut yms. päälle. Ostan usein vaatetta jemmaankin paljon, jos joku kiva löytyy. Lapsille on siis paljon vaatetta odottamassa.
Neiti 2006, Poitsu 2008, Typsy 2010
Koritsi

ViestiKirjoittaja leijonaemo » 20 Marras 2011, 16:04

Louhos kirjoitti:Käytätkö kirppareita? Ostatko vai myytkö? vai jopa sekä että? Itsepalveluna, netissä, paikan päällä myyden?

Millaisia tuotteita yleensä ostat, jos olet ostaja? Jos et osta, miksi et?

Käytän paljon. Ostan lähes kaikki vaatteet miulle ja pojalle + vauvalle kirppiksiltä. Lisäksi oon ostellut astioita, huonekaluja, verhoja, leluja jne. Itselläni sen verran pienet tulot että olisin alta yksikön vararikon partaalla jos alkaisin uuden uutukaisina kaikki hankkimaan.

Nyt on harkinnassa että vuoden vaihteen jälkeen ottaisin 2vk kirpparipaikan itselleni. Turhaa tavaraa on nurkkiin keräytynyt melkoinen määrä joista olisi kieltämättä mukava päästä eroon (siinä toivossa että niistä jopa jotain saisikin). Myös huutonetissä olen turhakkeitani joskus myynyt ihan hyvällä menestyksellä. Kunhan kesä tulee ja JOS jaksan, niin voisin myös ajatella torikirpparilla myymistä...
mun rakkaat muruset:
Kuva Kuva Kuva
leijonaemo

ViestiKirjoittaja wertyh » 20 Marras 2011, 19:26

Mä rakastan kierrellä kirppareita ja niillä tuleeki nkäytyy varmaan 3-5 kertaa kuukaudessa ellei enemmänkin! :hymy: Ostan sieltä lapsukaisille vaatteita ja leluja ja joskus löytyy jotain jopa itselle ja huonekalujakin on tullut ostettuu. Nettikirppareiltakin silloin tällöin tulee ostettua mutta paljon harvemmin koska siellä mun mielestä pyydetään vähän liikoja ja muutenkin tulee vähän kalliiksi postareitten kanssa :hmm: Ja nettikirppareista oon käyttäny huutonettiä, tori.fi:tä ja Facebookin kirppareita. Ja itsekkin oon siellä jotain myynyt ja sitten sitten livekirppareilla ja siellä tulee myytyy tavaraa ehkä 2-3 kertaa vuodessa netissä tulee myytyä vähän enemmän.
Äippä sekä Esikoinen 02/10 ja Kuopus 11/11 + Kissamme Milli -09

Kuva

Kuva
wertyh

ViestiKirjoittaja Rillamarilla » 21 Marras 2011, 10:42

Kyllä sekä ostan että myyn. Lasten vaatteita ja tarvikkeita lähinnä, jotain mattoja, verhoja ja päiväpeittoakin olen myynyt, yhden maton ostanutkin.

Pöytäkirppiksillä mulla on ollut paikka muutamaan otteeseen kun olen ollut kotona lasten kanssa, se kun vaatii päivittäisen käynnin niin sitä ei oikein tähän työssäkäynti-rumbaan viitsi yhdistää. Huutiksessa ja FB-kirppiksellä olen myynyt pääasiassa. Nyt uusin "villitys" on FB:n Me&i-kirppis jossa olen ostanut ja myynyt aika paljon :P
isoveikka 10/01, pikkuveikka 04/05 ja pikkusisko 06/10
Rillamarilla
Moderaattori
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Hannele » 25 Marras 2011, 23:20

Käyn kirppareilla viikottain. Tulee kamalia vieroitusoireita, jos en pääse muutamaan päivään ollenkaan kirppareille. Kirppareilta ostan vaatteita sekä itselle, lapsille että miehelle. Pelejä ja kirjoja lapsille, jonkin verran kirjoja myös itselle (lähinnä ammattiin liittyviä tai käsityökirjoja). Lelujakin ostan, nykyään vaan niitä löytää enää harvemmin, vauva- ja taaperoaikaan löysi paljon enemmän kuin isompien lasten juttuja. Sisustustavaraa ostan aika paljonkin, kotimme on sisustettu "mummolatyyliin" eli retrojuttuja löytyy ja niitähän sitten kirppareilta haalin.

Itse pidän pöytää itsepalvelukirpparilla pari-kolme kertaa vuodessa ja myös kerran-pari vuodessa käyn seisomassa pöydän takana MLL:n kirpparilla. Nettikirppareita en enää jaksa harrastaa, kotiäitinä ollessa myin isompia juttuja huuto.netin kautta, mutta nyt se tuntuu liian vaivalloiselta. Facebook kirppareistakaan en ole innostunut.
Hannele

ViestiKirjoittaja Louhos » 29 Marras 2011, 16:54

Ihanaa, kun muitakin kirppareista hullaantuneita. :papupapu:
Uusperheen äiti. Biologiset lapset 3/04, 2/06, 8/10 sekä 3/12
Louhos
Admin
Admin

ViestiKirjoittaja Miirunen » 19 Kesä 2012, 08:19

Minä myös ostelen kirpparilta lasten vaatteita ja vaippoja (tosin nykyään ostan pojille suurimman osan blingoja kun saan niistä myyjäalen). Ja myyn lähinnä nettikirppiksillä. Fb kirppareihin (etenkin me&i) jossain vaiheessa oikein hurahdin, mutta nyt olen onneksi niistä hieman vierottunut tämän uuden työni myötä. :grin:
Esikoinen 04/07, Keskimmäinen 01/09, Kuopus 04/11
Miirunen

ViestiKirjoittaja Lara » 01 Heinä 2012, 08:00

:wave: Täällä kans yks kirpparihullaantunut. Kirppareilla tulee kierreltyä välillä paljon ja välillä vähemmän. Lapselle on löytynyt paljon vaatteita, leluja, pelejä ja kirjoja. Jonkin verran kodin sisustustavaraa. Itselleni harvemmin tulee edes katseltua, mutta kyllä joskus mukaan saattaa tarttua joku vaate tai laukku.

Parin vuoden välein olen itse pitänyt pari viikkoa kirpparipöytää, mutta en nyt vähään aikaan. Ulkovaatteita ja muuta "arvokkaampaa" olen myynyt netissä (fb, huutonet), mutta sellaiset perus käyttövaatteet olen aika ronskilla kädellä laittanut kierrätykseen. Ne kirpparien pöytävuokrat on sen verran korkeita täällä meillä päin, ettei oikein kannata sinne mennä myymään mitään 0,50 collegeja.
Poika 07/07, LA 02/13
Lara

ViestiKirjoittaja leppäkerttu » 06 Heinä 2012, 14:16

En. Kaikki uutta tai sitten sukulaisilta perittyä / ystäviltä saatua. En osaa olla tuntemattomien tavaroiden kanssa.
Raha tulee rahan luokse...
Prinsessa 03/12
leppäkerttu

ViestiKirjoittaja Eleia » 29 Heinä 2012, 17:28

Kyllä, ostamme paljon kirppareilta, käyttövaatetta lähinnä. Harvemmin myydään, mutta muutaman kerran ollaan pöytä otettu ja suurempi määrä kerralla laitettu kiertoon tai lahjoituksia tehty. Myös Huuto.netistä huudellaan satunnaisesti ja tarvittaessa, muttei itse siellä myydä.
p'99 t'o2 p'o4 p'o7 t'o8

km. 1/13
+ 12/13
Eleia

ViestiKirjoittaja Villikissa » 30 Elo 2012, 03:08

Intohimoisesti! :love: :heart: :grin:
Opiskelevana kahden lapsen huoltajana muuhun ei kyllä olisi varaakaan - sitäpaitsi se sopii arvomaailmaani eettisyytensä ja ekologisuutensa vuoksi. Ostan vaatteet 85% kirppiksiltä, löydän itselleni vaatteita helposti, eikä omasta tyylistään tarvitse tinkiä lainkaan. :grin: Pojalle vaatteita löytyy nihkeämmin, hänelle tulee ostettua sitten uutena.
FB:n kirppistä käytän huonekalujen yms hankintaan; sieltä on ostettu mm. ihana punainen sohva. :papupapu:
uutena ostan vaan äärimmäisen pakon edessä, mikäli kirppiksiltä ei löydy. :jep:
Villikissa 27v & Pessi 10/03 ja Päivänsäde 1/09

"Tarvitsemamme energian saamme virrasta,
jota vastaan uimme."
Villikissa

Paluu Ekoperhe