Suosikki ulkovaatemerkki

Vertailua ja kokemuksia tavaraviidakon keskeltä.
Alueen säännöt
Lastentarvike-osiossa saat tietoa ja voit jakaa käyttökokemuksia lastentarvikkeista. Aihealueen ulkopuolinen keskustelu on kiellettyä. Aihealueen ulkopuoliset viestit poistetaan tai siirretään niille kuuluvaan paikkaan.

OHJEET

Tarkista ennen uuden ketjun aloittamista, onko aiheesta jo olemassa ketju tai kuuluuko aihe johonkin muuhun ketjuun.
Otsikoi viestisi mahdollisimman tarkasti ja selkeästi. Moderaattorit voivat tarkentaa otsikointia tarvittaessa.
Pysy viestiketjun aloittajan määrittelemässä aiheessa.

Suosikki ulkovaatemerkki

ViestiKirjoittaja Louhos » 20 Elo 2011, 22:10

Mikä on teidän perheen suosikki monista tarjolla olevista ulkovaatemerkeistä? Ja mikä tekijä ratkaisee ostohetkellä sen, mitä ostetaan? Onko se kuosi, vedenpitävyys, merkin tunnettavuus/jälleenmyyntiarvo, hinta, hinta-laatusuhde, vaatteen saatavuus vai mikä? Ulkovaatteissa eli haalareissa, 2 osaisissa ulkopuvuissa, ulkotakeissa on merkkejä vaikka millä mitalla. Samoin hintahaitari on melkoinen. Mitä merkkiä yleensä ostatte? Ja mitä ostaisit, jos vaatteen hintaa ei tarvitsisi miettiä?
Uusperheen äiti. Biologiset lapset 3/04, 2/06, 8/10 sekä 3/12
Avatar
Louhos
Admin
Admin
 
Viestit: 2482
Liittynyt: 14 Elo 2011, 20:34

Re: Suosikki ulkovaatemerkki

ViestiKirjoittaja Eliza » 28 Elo 2011, 10:28

Meillä lapset käyttää Remua sekä Reimaa.. Yhtäkään Reimaa en ole täydellä hinnalla ostanut (enkä osta), on mun mielestäni hieman ylihinnoitelleet jo merkin. Remua ostan pääasiassa tehtaanmyymälästä, alennusmyynneistä. Hyvin ovat kestäneet vaikka kovassa kulutuksessa ovatkin kahdella pojalla. :grin:
ICSI -ja Pas-hoidoista saatu kaksi ihanaa, kolmas mietinnässä :)
Eliza
 
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Elo 2011, 21:09

Re: Suosikki ulkovaatemerkki

ViestiKirjoittaja Hannele » 28 Elo 2011, 14:22

Jos hintaa ei tarvitsisi miettiä, ostaisin meille POPia. Mutta hinnasta johtuen meillä ei ole vielä ollut yhtään ulkovaatetta kyseiseltä merkiltä. Joitain sisävaatteita kylläkin on. Ulkovaatteissa on ollut Lassieta, Jonathania ja Kappahlin Kaxs-sarjan puku ja 2-osainen asu. Tulevaa talvea varten on esikoiselle Ticketin housut ja Remun takki (kirpparilta löydetty). Toisena settinä Kappahlin Kaxs-sarjan takki (viime keväänä alesta ostettu) ja Lindexin housut. Pienemmälle on talvea varten viime talvinen puku (Kaxs) ja Jonathanin puku. Noista olen ollut kaikkiin ihan tyytyväinen. Esim. Lassien ulkovaatteisiin olen ollut erittäin tyytyväinen huomioiden niiden edullisen hinnan ja kestävyyden.

Välikausivaatteista on kokemusta Lindexin, Jonathanin ja Lassien puvuista + 2-osaisista asuista. Yksi Ticketin tähtitakki on jemmassa odottamassa esikoisen kasvua.

Ostohetkellä ratkaisee hinta, saatavuus ja aikaisemmat hyvät kokemukset ko.merkistä. Ja kuosikin vaikuttaa jonkin verran, mutta vähemmän kuin em. asiat.
Hannele
 
Viestit: 79
Liittynyt: 27 Elo 2011, 21:40

Re: Suosikki ulkovaatemerkki

ViestiKirjoittaja Louhos » 28 Elo 2011, 14:25

Mä voin ostaa periaatteessa mitä vaan käytettynä. Meillä on ollut PO.Pia, Reimaa, Reimatecia, Lassieta, Lassien Supratecia ja Lassietecia, T2H:ia, Remua, SuperRemua, Jonathania jne. Mutta jos uutena ostan, niin olen päätynyt useimmiten Jonathaniin, Remuun (ja poikien kasvettua etenkin SuperRemuun) tai Lassieteciin. Niissä hinta-laatu parhaiten kohdillaan. Tietysti on käytössä myös markettien tai Lindex-KappAhl-akselilta edullisempia housuja tai takkeja, mutta ei ns. ykköspukuina, kun eivät kokemukseni mukaan kestä.
Uusperheen äiti. Biologiset lapset 3/04, 2/06, 8/10 sekä 3/12
Avatar
Louhos
Admin
Admin
 
Viestit: 2482
Liittynyt: 14 Elo 2011, 20:34

Re: Suosikki ulkovaatemerkki

ViestiKirjoittaja milka » 28 Elo 2011, 18:58

Molo Kids haalarit tulee meille joka talvi, vaikka ovat mielestäni täysin ylihinnoiteltuja.
Kun ovat menneet pieniksi, oleb myynyt ne huuto.netissä ja saanut 60-80 hankintahinnasta.
Siinä mielessä ovat olleet aika edullisia :)
tyttäret 05 ja 07
Avatar
milka
 
Viestit: 133
Liittynyt: 28 Elo 2011, 18:04

Re: Suosikki ulkovaatemerkki

ViestiKirjoittaja Pikkusipuli » 06 Syys 2011, 23:31

hyvin on ajanu asiansa melkolailla kaikki mitä meil on ollu halpiksesta kalliisiin merkkeihin. Ainoastaan yks elloksen toppahaalari oli pettymys kun hajos saumoista kovan kulutuksen takia mitä ei muissa haalareissa ole sattunu ja yhdestä Luhdan haalarista alkoi saumat pettää yläosasta tosin jo toisella pojalla käytössä. Mut hyvin on menny lassien suprafilit 3. pojalla, ja lassie muutenkin on tosi hyvä merkki minusta ollu. samaahan se on ku reima, halvempi tuote vaan. remua meil on nyt pääasiassa käytössä. Ihan ok tuntuu olevan. Samoin jonathanista olen tykänny. tickettiin on nyt ensikosketus kun esikoisella on se plain rain sadeasu käytössä. Ja hmm, reiman kiddo oli loistava taaperolla viime talvena. ciraftec on ehkä ollu vähän pettymys. haalarissa oli aivan liian tiukat lahkeen ja hiansuut kun keskimmäisellä oli semmonen yhtenä talvena.
Möykky 6/2005
Pulla 11/2007
Pätkis 11/2009
Sipuliina 4/2012
Pikkusipuli
 
Viestit: 48
Liittynyt: 06 Syys 2011, 20:03

Re: Suosikki ulkovaatemerkki

ViestiKirjoittaja mimimii » 07 Syys 2011, 13:15

Meillä on ollut lähinnä Reimaa, REMUa ja POPin + Ticketin ulkovaastteita. Toki olen kokeillut myös muita. Kalliin vaatteen kohdalla harmittaa, jos laatu ei vastaakaan siitä maksettua hintaa (joskus on niikin käynyt). Isommalle lapselle (koululainen) tulen jatkossa varmaankin ostamaan myös muita merkkejä, kun kulutus ei kuitenkaan ole enää samanlaista kuin taaperolla.
mimimii
 
Viestit: 19
Liittynyt: 07 Syys 2011, 13:02

Re: Suosikki ulkovaatemerkki

ViestiKirjoittaja vesseli » 13 Syys 2011, 22:51

Reimateciä suosin ja sitä on kaikista eniten ja ei ole tarvinnut katua..
Vesseliangelboy 07/06 (rv22+3), Epeli 09/07, Typy 04/09,Hulda11/11
vesseli
Moderaattori
Moderaattori
 
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Elo 2011, 00:54

Re: Suosikki ulkovaatemerkki

ViestiKirjoittaja Miirunen » 19 Kesä 2012, 07:56

Jonathania ja Reimaa (saatu lahjaksi) meillä eniten on. Mutta jos saisin päättää niin ostaisin Popia, Tickettiä, Moloa yms. Mutta raha ratkaisee kyllä jonkun verran. Meillä on kyllä Kappahlinkin haalari ja Lindexin housupuku kestänyt todella hyvin.
Esikoinen 04/07, Keskimmäinen 01/09, Kuopus 04/11
Miirunen
 
Viestit: 92
Liittynyt: 16 Kesä 2012, 19:46

Re: Suosikki ulkovaatemerkki

ViestiKirjoittaja Letkeä-Reetta » 22 Elo 2012, 17:44

Suosikkeja on POP, Jonathan tähti, KappAhlin ProXtec ja Minymo. Kaapista löytyy myös Tickettiä (ihan ok), Lassietecciä (Ihan ok) ja ReimaTecciä (huono), ja yksittäisiä takkeja on Cirafilta (yllättävän ok) ja 8848 Altitudelta (hyvä). Syksyksi on jo hankittu uutena Jonathanin puvut, talveksi ostan KappAhlista sitä Proxtecciä vai KaXsia, no sitä vedenpitävää :)
Pojat 06&08 <3
Letkeä-Reetta
 
Viestit: 23
Liittynyt: 22 Elo 2012, 15:00

Re: Suosikki ulkovaatemerkki

ViestiKirjoittaja Ghibli » 24 Elo 2012, 20:55

T2h on mieluisa sekä ulkonäön että kestävyyden ja ominaisuuksiensa puolesta. Sitä on nyt kaikille lapsille viime vuoden hyvien kokemusten perusteella uskallettu hankkia. Minä ostan haalarit ja vaatteet käytettynä tai alesta eli eivät tule kovin kalliiksikaan.
Ghiblin klaani: Princess Haru 9v, Totoro 6v & Pikku Ponyo 2v ja Pom Poko LA 1/14
Ghibli
 
Viestit: 43
Liittynyt: 28 Joulu 2011, 21:50

Re: Suosikki ulkovaatemerkki

ViestiKirjoittaja Fiorella » 06 Syys 2012, 17:37

Reimateciä käytetään meillä pääasiassa. Olen ollut niihin tyytyväinen! Ei ole siis ollut tarvetta vaihtaa merkkiä. Aleista olen ostanut lähes kaikki, joten hintakin on ollut ihan sopiva. Tytöllä oli joskus Lennen talvihaalari. Ei siinäkään mitään vikaa ollut, oli oikeastaan lämpimämpi kuin reiman. :hymy:
6,5vuoden vauvaprojekti valmis:
Tyttö 10/07 ja Poika 07/10
Fiorella
 
Viestit: 35
Liittynyt: 22 Tammi 2012, 12:18


Paluu Lastentarvikkeet

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron