Paras kantoväline

Vertailua ja kokemuksia tavaraviidakon keskeltä.
Alueen säännöt
Lastentarvike-osiossa saat tietoa ja voit jakaa käyttökokemuksia lastentarvikkeista. Aihealueen ulkopuolinen keskustelu on kiellettyä. Aihealueen ulkopuoliset viestit poistetaan tai siirretään niille kuuluvaan paikkaan.

OHJEET

Tarkista ennen uuden ketjun aloittamista, onko aiheesta jo olemassa ketju tai kuuluuko aihe johonkin muuhun ketjuun.
Otsikoi viestisi mahdollisimman tarkasti ja selkeästi. Moderaattorit voivat tarkentaa otsikointia tarvittaessa.
Pysy viestiketjun aloittajan määrittelemässä aiheessa.

Paras kantoväline

ViestiKirjoittaja Louhos » 20 Elo 2011, 22:11

Kertokaas mikä teistä on ollut paras kantoväline ? Siis kantoliina, kantoreppu, kantotakki.. vai mikä?
Miksi?
Uusperheen äiti. Biologiset lapset 3/04, 2/06, 8/10 sekä 3/12
Louhos
Admin
Admin

Re: Paras kantoväline

ViestiKirjoittaja Nattilrit » 08 Syys 2011, 13:55

Ite tykkään huisisti Ergosta. :jep: Kantoreppu on ollut meillä käytössä erityisesti metsäretkillä, kun rattaita ei voi ottaa mukaan, mutta aika usein myös kotipihassa ja sisälläkin. Tuntuu kivalta, kun lapsi on ihan lähellä, mutta silti tarvittaessa saa lapsen helposti ja nopeasti pois kyydistä. Nythän ergoihin voi ostaa sen vauvatuenkin, mutta sitä ei meille oo vielä hankittu. Siinä tapauksessa kuitenkin varmasti semmostakin kokeilisin jos vauva olisi kovin itkeväinen ja tarvitsisi lähes jatkuvaa sylittelyä. Tähän mennessä oon alle 3-4kk:n ikäistä jaksanu kyllä kanniskella ilman apuvälinettäkin. Joskus liinaa kokeilin ja pikkusen käytinkin, mutta se ei oikein koskaan tuntunu kunnolla omalta. Mun arjessa ergo saa plussaa siitäkin, kun siinä on helppoa kantaa isompaa lasta myös selän puolella. Ja lapset tykkää keikkua siellä, kun näkee hyvin ympärilleen. Ja lapsi on myös suht helppo napata sieltä taas pois kun se haluaa tulla maantasolle maailmaa tutkimaan.

Toisena retkeilykantojuttuna on käytetty sit kantorinkkaa, se istuu miehen selkään jotenkin paremmin ja siihen pystyy pakkaamaan mukaan varavaippoja ja evästäkin. Eli meillä on käytössä se Deuter Kid Comfort, mutten muista oliko malli kakkonen vai kolmonen... Hankinnan arvoinen juttu sekin, kun kantaa semmoista lasta, joka osaa jo istua. Siihen voi jättää lapsen hetkeksi istuskelemaan itekseenkin, kun pidetään taukoa retkellä ja se on toiminut meillä myös hyvänä "syöttötuolina" retkellä. Ihania elämänhelpottajia nää reput ja rinkat. Tykkään! :heart:
Elämä kantaa, virrat vie, aina aukeaa uusi tie!
*kurks*
Nattilrit

ViestiKirjoittaja leijonaemo » 08 Syys 2011, 17:39

Kantoliina on best. :jep:
mun rakkaat muruset:
Kuva Kuva Kuva
leijonaemo

ViestiKirjoittaja Carita » 16 Syys 2011, 17:51

Mä tykkään kantoliinasta - tosin ei mulla ole muuta kokemustakaan kuin yhden kantokerran verran Baby Björnin repusta. Jo esikoisen kanssa hurahdin liinailuun ja sama jatkuu :hymy:
Äiti ja isi '81
PAS-poika 01/08
PAS-tyttö 08/11

Kotimatkalla Hailuotoon -julkinen blogi
Carita

ViestiKirjoittaja Tatsku » 09 Marras 2011, 12:55

Ensin vannoin trikoisen liinan nimiin, mutta sitten kokeilin kantoreppua ja liinan käyttö jäi. Meillä on Yamo. Matkoille otetaankin nykyään kantoreppu mukaan ja jätetään rattaat kotiin. Rengasliinakin on ja sitä olen käyttänyt lyhyillä matkoilla, kun lapsi tahtoo välillä kävellä ja välillä tulla syliin.
Tatsku

ViestiKirjoittaja Ghibli » 28 Joulu 2011, 22:14

Kakkosta en oppinut ikinä kantamaan liinalla, silloin käytössä oli Patapum joka oli ihan ok. Aika harvakseltaan kannoin häntä kuitenkin. Kolmatta kannoin aluksi rengasliinalla ja kantopussissa, sitten trikoolinalla ja vimeiseksi hankin kudotun liinan. Nyt käytetään sekä trikoista (Tricot-slen) että kudottua (Didymos Nino) aina riippuen vähän tarpeesta. Nino on lyhyempi, sitä käytän pikaliinana, sleniä jos menen vaikka kauppaan tms. Pidempiä matkoja tulee enää harvemmin kannettua.

edit. nyt reilun vuoden ikäisellä käytössä manduca helppokäyttöisyytensä vuoksi ja tykkään tästäkin :mrgreen:
Viimeksi muokannut Ghibli päivämäärä 24 Elo 2012, 20:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Ghiblin klaani: Princess Haru 9v, Totoro 6v & Pikku Ponyo 2v ja Pom Poko LA 1/14
Ghibli

ViestiKirjoittaja Lara » 01 Heinä 2012, 07:53

Esikoisen kanssa liinailtiin, mutta nyt voisi kyllä hankkia lisäksi jonkun toisen kantovälineen, jotta miehenkin olisi helppo sitä käyttää. Täytyykin jossain vaiheessa ottaa asiaksi ja ryhtyä tarkemmin vertailemaan eri kantovälineitä.
Poika 07/07, LA 02/13
Lara

ViestiKirjoittaja Louhos » 02 Heinä 2012, 20:56

Meillä mies ei ole aiemmin kantanut kuin sylissä, heh, mut nyt hankittiin Ergo ja mies on valinnut sen jonkun kerran rattaiden sijaan vajaa 2-vuotiaan kuljettamiseksi. On kyllä kätevänoloinen ja neiti sinne viimeksi nukahtikin eli varmasti myös kiva. Mä tykkäisin liinailla, mut vauvan pulauttelu toistaiseksi estää sen.
Uusperheen äiti. Biologiset lapset 3/04, 2/06, 8/10 sekä 3/12
Louhos
Admin
Admin

Paluu Lastentarvikkeet