Jos olette lasten kanssa kotona tai työnne mahdollistaa, niin käyttekö perhekerhossa, avoimessa, MLL:n perhekahvilassa? Miksi kyllä tai miksi ei?
Kerhoileeko teillä lapsi yksin?
Mä olen nyt osittain töissä, mutta joskus käydään kerhossa. Avointa ei ole, mutta perhekerho olis kerran viikossa kaksi tuntia, samoin MLL:n perhekahvila 2 h kerran viikossa. Tänään oltiin perhekahvilassa ja kivahan tuttuja mammoja kylältä oli nähdä. Lähinnä matka (vähän alle 3 km) rajoittaa menoa. Oli keli mikä tahansa, sinne on mentävä kävellen, kun ei ole autoa käytössä eikä julkisia ja aina ei siksi viitsi. Mutta piristää se kuitenkin. Perhekerhossa ollaan joskus oltu, mutta se aika on huonompi ja samainen pitkähkö kävelymatka on vienyt suurimmat himot sinne menoon.
5-vuotias kerhoilee myös srk:n kerhossa 1 krt/ vko 2 h kerrallaan. Näin oli jo 4-vuotiaana (jolloin kerhoon edes voi pyrkiä/ pääsee) ja jatkaa nyt, vaikka on useimmiten kerhopäivänä myös hoidossa. Tykkää ja tuota pidän tärkeänä kaverien takia, kun hoidossa vain yksi samanikäinen kaveri, muut taaperoita ja pääosan viikosta on mun ja taaperon kanssa kotona. Tykkää itsekin kovin. Harmi, että vain kerran viikossa.

Mutta nuo yhteiset kerhot ovat aika paljon myös mulle itselle piristystä. Kiva tavata muita vanhempia.